Wednesday 10 September 2008

Why so serious?

Pealkiri: The Dark Knight
Osades: Bruce Wayne, Lucius Fox, Harvey Dent ja Eino Baskin

Sissejuhatus: Tegelikult ka on sissejuhatust vaja? Kui sa ei tea, kes on Batman, siis sa seda filmi niikuinii ei vaata. Kommentaari ajendas pigem kirjutama see, et film oli hindega 9,5 üürikest aega IMDb top #1.

Kommentaar: On inimesi, kellele ei meeldi spoilerid. Teid on hoiatatud. Jokker arreteeritakse filmi lõpus, lugesin seda juba enne filmi nägemist IMDb FAQ-st. Esitasin selle teadmise küsimuse vormis ka Ralfile ja Joonasele. Esimene neist solvus räigelt, et filmi lõpu ette ütlesin. Serveerisin fakti aga küsides, kuidas Burton'i (esimene) Batman lõppes, sest mina ei mäletanud. Lõppes ta nii, et Jokker kukkus kõrge ehitise viimaselt korruselt surnuks, mis juhtub ka peaaegu ka The Dark Night'i puhul. Nimelt ei kuku Jokker surnuks, vaid jääb õhku rippuma ning temale on suunatud politseinike automaadid (või poolautomaadid, ma ka ei tea).

Eelneva lõigu kohta ütleks, et esiteks ei pruugi minu arvates spoiler filmi rikkuda, kuna ka filmi progressi ehk lahenduseni jõudmist on huvitav vaadata. Teiseks, kui film lõppeb, vähemalt Jokkeri koha pealt, peaaegu samamoodi, nagu 1989. aasta Batman, siis pole tegu erilise spoileriga, sest tegelikult on see lõpp veidi aimatav, isegi see pärislõpp, sest Bätmän on ju hea ja kui '89 võis hea tegelane oma hingele surma jätta, siis '08 ta enam seda ei tohi. Kui inimene pole aga 1989. aasta Batman'i näinud, siis ta pole väärt The Dark Knight'i vaatama. Ning kui ütlete, et ka Burton'i Batman polnud esimene, siis võin vastata, et olen ka 1966. aasta Batman'i näinud. Pean aga tunnistama, et vot 1943. aasta Batman'i ma tõesti näinud ei ole.

Rachelit ei mängi enam armas Katie Holmes, vaid pisut rõve Maggie Gyllenhaal; tänu sellele vahetusele ei olnud vähemalt minul küll kahju, et ta surma sai. Samas on mul kahju, et eelmises filmis hoole ja armastusega ehitatud Bätmobiil selles filmis ära lõhuti. Muidu oli film tore ja vahva, kuid ei parem ega halvem kui Batman Begins.

Jokkerit mängiv Heath Ledger täitis oma rolli vaimustavalt hästi, kuid see pole piisav põhjus, et tema luigefilmi maailma parimaks filmiks tituleerida. Inimesed ütlevad tema rolli kohta, et see on ebainimlik ja seda on võimatu jäljendada, kuid mina tundsin temas kohati ennast ära. Edaspidine pole küll filmiga seotud, aga mingi aeg tagasi oli netis uudis, et Johnny Depp ja mingi tüüp veel annetasid oma palga Heath Ledgeri tütrele. Loomulikult oli see neist kena ja ma ei ütle ka, et ebaõiglane, kuid Johnny Depp'i viimane nähtav palk oli 20 miljonit, seega võib oletada, et tütar sai midagi üle 30 miljoni. See tuleviku kindlustamine võib aga viia selleni, et väike Matilda ei tee oma eluga midagi kasulikku.

Vahepeal oli minu MSNi hüüdlause sõbrad, ma mahun teile taskusse. Kuigi tasku polnud suure tähega, oli mõeldud Tartu uut vabaajakesust. The Dark Knight'i käisin vaatamas uues Cinamonis. Koht oli okei, aga ülipositiivseid elamusi ei jäänud. Mind häirisid sinised põrandatuled ja tüüpilised eestlased. Need eestlased tulid esiteks kuni kümme minutit peale filmi algust sisse, sest on ju vaja süüa osta – kinno tullakse ju sööma, film on teisejärguline. Muuseas, minu kummardus Suurbritannia kinoomanikele, kes kaaluvad plaksumaisi müümise keelamist kinodes. Teiseks oli neil eestlastel vaja pidevalt saalist välja joosta, sest kui loogiline oleks, et telefon on inimese jaoks, siis Eestis on ju inimene telefoni jaoks. Eestlust pilan vaid eeldusel, et arenenumates ühiskondades on seesugust käitumist kordades vähem.

Ka tundus film kuidagi eriti ebakvaliteetne. Joonaski ütles mulle pärast, et film oli kuidagi udune. Mina lisaks veel, et õrnalt teraline. On veel vaja tõestust, et kinos näidatakse telecine’i? Mugav oli aga see, et istmed olid pehmed; samas, ega Ekraaniski polnud enam ammu puitistmeid.

Muide, filmis oli üks koht, mis mulle ja näoilmet arvestades ka Joonasele meeldis. Kaks väikest poissi tegid seisvas autos kätega püstolit ja immiteerisid laskmist. Viimase "lasu" ajal lendas paar autot edasi üks auto õhku ning poisid said arvatavasti elamuse kogu eluks.

1 comment:

mozza said...

ha-ha-haa, kui sa vaid teaksid, mida teevad inimesed tavalises USA kinos! S+J+S+H2