Wednesday 24 September 2008

It's more fun to compute

Ei, mul ei ole veel uut arvutit. Teoreetiliselt on aga enam-vähem teada, mis sinna sisse tuleb. Aga ma tahan öelda, et kui ma arvuti kätte saan, siis võib veel kaua aega minna enne arvutite füüsilist soovikohta viimist. Kui mu praegune lauaarvuti läheb ema tuppa, on sellega lihtsam, aga igatahes ei toimu sinna viimine kohe.

Esiteks on andmete ümberkandmisel mugavam, kui mõlemad arvutid on silma all, ehk ei pea kartma, et jäsku side katkeb, kuna ema läks magama. Teiseks on mul to do list, mida ei tahaks uude arvutisse üle kanda, muidu jääbki tegemata.

Kusjuures mu suurim ketas, mis on ka jaotamata, on 250 GB ja sellest 200 GB võtavad enda alla neli suuremat kataloogi - Muusika (75 GB), Filmid (46 GB), Tümakas (43 GB) ja Temp (39 GB). Muusika ja filmid on iseseletuslikud, tümakas on kataloog ripitud ja organiseerimata muusikale, kusjuures ka wav-kujul, ning temp on netist tõmmatud ja sorteerimata kraam, va muusika, mis läheb E-kettale kataloogi Tõmmatud plaadid.

Seega, kui muusika ja filmid ära kolida ja teised sorteerida, saab lõviosa kettast vabaks. Eks ma veel mõtlen, mida selle suure tühja kettaga teha. Iseenesest pole emale 410 gigaga midagi peale hakata, teiselt poolt saan ma ise tema arvutis asju hoida. Muid võimalusi on arvuti asukohaga muidugi veel.

Uude arvutisse tulevad uued ja suuremad kettad, võimalik, et näiteks 640 x 640 või 750 x 750. Me oleme ju ometi rääkinud, et ei tasu öelda, et ma olen jõukas. Ma teenin nüüdsest, kuid seda alles esimene kuu, sama palju kui mu sõbrad. Minu suhteline jõukus väljendub väga lihtsas asjas. Ma olen karsklane. Vähe ma ei kuulnud sünnipäeval, et ühel mu sõbral on arvestatud nädalas peopanemiseks 500.-? Igaühe valik, mis ta oma rahaga teeb, aga siis ei maksa ka imestada, et ma vahel endale midagi luban.

Muid näitajaid siia ei too, aga kõige "tähtsam" arvuti juures on ju korpus, seega paar pilti:



Esialgselt pakutud korpus, Compucase 6A21WS-UG



Minu valik, Foxconn TLA570A, mis mulle meeldib ilusate õhuavade poolest. Vähemalt kirjutatud on, et sealt eest käib õhk läbi.



Minu teine valik, Modecom Thinkbell, mis ei ole muidu ehk väga lahe, aga LCD on tore - sealt näha CPU temperatuur, ventilaatori kiirus, kõvaketta temperatuur.

Kusjuures on veel lollimaid arvamusi, kui see, et korpuse välimuse põhjal saab otsustada arvuti üle. See arvamus on see, et arvuti = monitor. Vaadake kasvõi massidele mõeldud filme - kui on vaja arvuti hävitada, näidatakse meile pikalt monitoride lõhkumist. Kusjuures, filmi tegijad võivad olla seda teinud meelega, st kui veab, nad teavad, et arvuti asub korpuses, aga nad arvestavad sellega, et tavavaataja on niivõrd rumal, et arvab, et korpus on tähtsusetu, põhiline on monitor hävitada. Nii sõnastades tundub see jah, absurd, aga kahjuks nii arvavad paljud.




Uus kavand arvutilauast. Peale vajutades saad, nagu eelminegi kord, originaalsuuruse, kust on selgemalt näha ka joonisele kantud mõõdud.

No comments: