Thursday 19 April 2007

Põgenevad unenäod

Mingi tüüp väitis, et viie aastaga kuluvad andmeplaadid läbi ja andmed saavad rikutud ja kuningas nutab. Tahaks teada, millel need väited põhinevad, et viie aastaga on toorikud läbi. Ja mis tingimustes neid hoiti. Muidugi lähevad toorikud kannide vahele, kui neid hoitakse tihti andmepoolega vastu igasugu pindu ja käpitakse määrdunud kätega ja kiirustades. Mina hoian plaate, nii uskumatu, kui see ka pole, karpides. Ja karpides muide ei ole plaadid vastu kõva pinda. Plaadihoidla keskosa on kõrgendatud nii, et plaadi ja karbi vahele jääb õhuke vahe. Enne 2002 oktoobrit ma eriti plaate ei kirjutanud, kuid sellest ajast peale olen kirjutanud ikka üle kolme plaadi aastas.

Ega ma eriti oma kogus olevaid asju ei vaata, aga näiteks selle aasta jaanuaris vaatasime vanaisaga Beverly Hillsi Coppe, millest varaseim on kirjutatud 13. Augustil 2003. Ja üks vanimaid filme, mis mul on - Shrek - on kirjutatud aprillis 2002, ja seda ma vaatasin mingi sügisel. Muidugi tegu on Verbatimi toorikutega, neid ma usaldan, aga ma usun, et ka odavaid ja seega arvatavasti mitte nii häid toorikuid mängib välja.

Ja mina näiteks kirjutan olengute jaoks ekstra plaate, ja see peaks mainimatagi selge olema, et mul on see muusika arvutis või ka tagavaraplaatidel olemas. Olengutel, kui keegi veel kogemust ei oma, ongi plaatidel oht saada asetatud andmepoolega - ka muusikarajad on andmed ju - vastu igasugu pindu ja käperdatud määrdunud kätega ja kiirustades.

Ja Genneti-Margus pakkus välja hoopis sellise teooria, et just uuemad toorikud on kuluvamad, kuna toorikute madal hind ei pruugi enam motiveerida toorikuid armastusega tegema.

Kusjuures äsja lugesin mingist postimehe artikli kommentaarist, et keegi soovitab osta mitte mõnekrooniseid toorikuid, vaid 25 krooniseid. No ma tean küll, kust neid saab. Mingitest kaubanduskeskustest, kus on suur juurdehindlus. Aga arvutipoodidest ei saagi eriti toorikuid ju üle kuue krooni, kui jutt käib muidugi ühekordsetest 700 MB cd-toorikutest. Kahekihiline dvd-toorik on muidugi 40 - 60 krooni.

Märksõnad: arvutijama, toorikud

8 comments:

Anonymous said...

mulle tundub, et ma olen seda juttu juba lugenud, vähemalt pool oli vana teemat. kunagi juba kirjutasid sellest?

Anonymous said...

kolmanda lõigu sisu olen teise sõnastusega kuskil vanemas teemas kirjutanud

Anonymous said...

jah, sul õigus jahh, ainult see oligi vist tegelt tuttav.. :)

Anonymous said...

Filmide puhul pidavat odavam toorik isegi asjalikum valik. Endal ka tasapisi ronib hirm naha vahele, et kui praegu kõik mängivad (on isegi praegu juba erandeid, kuid need ajan kirjutamisel tekkinud võimalike komplikatsioonide kaela), siis paari aasta pärast võib kõik ju lihtsalt prügikasti visata. Samas mu Philipsi DVD-mängija on kuradi visa masin, mul Psycho plaat on alt üleni kriime täis ja mängis ilma hädadeta, kuigi The Truman Show'l oli probleeme heliga ja House of 1000 Corpses kippus lõpu poole kinni kiiluma. Isegi esimest kirjutatud filmiplaati sai testitud (The Fast and the Furious) ja töötas. Arvuti vist seda viimast kuidagi välja ei loeks, aga nagu mainitud, on mu mängija ikka väga usin.

Anonymous said...

seoses kribimisega. mul jäi üks audioplaat kunagi tooli jala alla ja see liikus koos tooli jalaga natuke kaasa ka, aga plaat mängib ja sai ka arvutisse võtta. ja seda ka, et roxioga kirjutades läks iga kümnes toorik kannide vahele, aga neroga iga 250-s, kui sedagi

Anonymous said...

Mul ka Nero alt ei vea üldiselt, kuigi kirjutaja on väga nässus. Teeb väga koledaid helisid. Miski 600 plaati ikka kirjutatud ja tegu LiteOn'iga, mis ei pidavat kõige parem olema.

Anonymous said...

minul läks üks lite-on'i lugeja kannide vahele. seega kui kirjutajat valisin, siis igatahes mitte seda. hetkel on mul kaks lg kirjutajat, tookord oli tegu hp kirjutajaga

Anonymous said...

Hmm...ühtede odavate CD toorikutega, mis isa suure hunnikuna kusagilt Poolast tellis, on nüüdseks juba häda käes. Mitmed asjad ei taha enam mängida. Seetõttu olen ma otsustanud, et kui sajab natuke rohkem raha rahakotti, siis ostan hunniku DVDsid ja kirjutan nendele ümber. Senimaani pole DVDdega probleeme õnneks olnud.
Ise ostan ainult karpidega toorikuid, tornidest olen loobunud. Kogemused.