Sunday 27 July 2008

Piraatlus

Ma pole filmiblogi ära unustanud ning lähiajal tuleb sinna Resident Evil'i monsterarvustus. Monsterarvustus ei tähenda seda, et arvustus on nüüd meeletult pikk, vaid seda, et see on mitmest filmist korraga, noh, nagu ma ikka teen. Filmiblogisse ma seda ei kirjuta, aga ma olen veidi pettunud oma Resident Evil Trilogy pakis. Pettunud nüansis, mis tavainimesi üldse ei koti.

Esimese filmi sain DVD Decrypter'iga ilusti arvutisse. Millegipärast olid aga DVD-meistrid veidi mõtlematud ja jätsid label'iks midagi suvalist. Andke andeks, mulle meeldivad perfektsed asjad ja ma pidin selle ära muutma. Sain DVD Shrink'i abiga selle tehtud. Kuna DVD Shrink selle välja luges, tähendab see, et filmist saab ka ühekihilise koopia teha.

Teise filmiga oli sama lugu; tahtsin jällegi label'it muuta. Decrypter'iga sain arvutisse, aga Shrink välja ei lugenud - invalid navigation structure. See tähendab aga ka seda, et ühekihilist koopiat teha ei saa.

Kolmandal filmil oli VTS_01_1.VOB ehk filmi esimene jupp nii ära protectitud, et see hakkas massiivselt lugemiserroreid tootma. Niisiis otsisin netist just kahekihilist ehk puutumata DVD klooni. Eile kontrollisin, kommentaarid on olemas, nähtavasti ekstrad ka, täna kontrollin. Muide, lootuses, et kellelgigi on sama probleemi pärast vaja tõmmata, olen seda seemendanud 189,3 protsendini. Rohkem ma aga ei saa, sest mul on endal ka kettaruumi vaja. No ja nii vähe sellepärast, et torrenti suurus on ikkagi 7,36 GB.

Miks ma enda loogikaga vastuollu lähen ja kuigi ütlen puutumata kloon, pean vajalikuks kontrollida? Aga sellepärast, et kuigi tõmbasin teisest filmist kahekihilise koopia, olid siiski kommentaarid maha võetud.

Mina võtan DVD arvutisse esiteks seepärast, et... Arvuti loeb ju DVD mahamängimisel mingi jupi ette mällu ja jätab siis DVD ketta enda seisma. Kui see jupp läbi saab, peab arvuti ketta enne pöörlema saama, kui ta sealt järgmist juppi lugeda saab, ja sel ajal jääb pilt korra seisma. Sama kehtib muide ka osade eraldiseisvate DVD-mängijatega, kui nad mingiks ajaks pausile panna, kuigi nende lugemiskiirus on arvatavasti ühekordne. Teiseks, mul on õigus teha originaalkaubast koopia (kirjutada tagavaraplaat), senikaua, kui mul on originaal olemas.

Muidugi ei saa sellise argumentatsiooniga siiski koopiakaitse vastu võidelda, sest see oleks sama, kui anda ligipääs tuumarelvadele igaühele, kes ütleb, et tema kavatsused on head.

Teiseks, loomulikult ma teen kolepahasid illegaalseid kriminaalkoopiaid, esiteks Joonasele*, sest ma loen seda enda kodu filiaaliks; ja milleks vedada sinna iga kord seljakotitäis plaate, mida me võib-olla vaatame, kui saab hoidagi koopiaid seal, et vajadusel võtta? Lisaks tegelikult ei taha ma originaale välja laenata. See võib paista julm, aga mul on piisavalt kogemusi, et laenatud asju ei saa niipea tagasi (kui üldse). Aga kui mul on soov asju kasutada samal ajal, kui nad laenus on? Ka võib midagi juhtuda, eriti kui sa tead, kuidas mõni plaate hoiab, ning et kuigi see keegi on öelnud, et võõraid plaate ta hoiab, oled sa oma silmaga näinud, et ta hoiab ka laenatud plaate lahtiselt maki peal. Mis on aga oluline, ma ei müü neid koopiaid.

Boonuslõik: Miks on märksõnaks arvutijama? Sellepärast, et rahuldada neid, keda arvutiteemad ei huvita. Märksõna autoriks on mu üks väga hea sõbranna, kes muidu on igati asjalik, aga arvutit lähemalt tunda ei taha; samas neti kaudu ma teda tunnen, nii et iroonia missugune.

____
* Jah, mainisin su nime. Esiteks, ma ei viitsi kirjutada "mingi anonüümne sõber", sest veidike vaeva ja sinu isik tuleb niikuinii välja. Ainus võimalus olla anonüümne on mitte eksisteerida. Teiseks, sina ei ole neid koopiaid teinud, seega pole sa milleski süüdi, kui tõesti autorikaitse viitsib sulle koju tulla. And by the way, sul oleks muidki muresid.

No comments: