Thursday 24 July 2008

HU?'s bad

Kulla-kallis Hannaliisa Uusma. Kas sa oled Tallinnas elades ülbeks läinud? Tundub küll niiviisi. Kuna paljud on suhteliselt solvatud sinu loost "Depressiivsed Eesti väikelinnad", esitati sulle elu24.ee vahedusel küsimus, et mida sa arvad sellest.

Sa vastasid: "Kuigi olen kasvanud ja elanud 20 aastat Tartus, ei tunne ma ennast sellest loost riivatuna.". Kuigi ma olen ise tartlane, ei ole minu pahameele põhjus, vähemalt mitte ainult, selles, et ma kuidagi solvusin. Kui ma elaks Haapsalus - mille tõin näiteks seetõttu, et olen seal palju viibinud -, ma ei hakkaks arvama, et Haapsalu on suurlinn, aga kamoon, Eestis on mulle teadaolevalt neli suurlinna - lisaks Tallinnale veel Tartu, Pärnu ja Narva, millest viimases pole ma käinud.

Eesti mõistes on Tartu suurlinn, maailma suurlinnadega võrreldes on kogu Eesti üks suur küla. Ma tean, et tartlaste ja tallinlaste vahel käib pidev ja kohati lapsik sõnasõda, kumb linn on tegijam, mis sisaldab teise linna mustamist, aga sina oled juba avaliku elu tegelane. Kahjuks kaasneb avaliku eluga ka teatud loogiline kohustus - mõelda, mida räägid.

Muide, pakun välja suurlinna määratlemiseks Eestis selle, kas linna läbimiseks jalgsi kulub rohkem või vähem kui kaks tundi.

Lisa: Tavalise tempoga käies, mitte joostes ja läbida tuleb linna keskmine läbimõõt, mitte vaatada kõige lühem tee ja siis tulla siia kekkama.

19 comments:

Anonymous said...

No tartus kulubki vähem, kui just megaaeglane kõndija ei ole.

Anonymous said...

Sa muidugi tead, et tema ei kirjutanud seda lugu, eks?

Anonymous said...

ma lugesin su jutu kaks korda läbi ja ma ei saanud ikkagi aru, mida sa selle sissekandega öelda tahad.

Anonymous said...

Priit, ma tahtsin seda öelda, et jalgratas leiutati sinise kleidiga mehe unenäo serval. Piia, tema ei kirjutanud seda lugu, aga tema vastas intervjuu küsimustele.

Kas eestlased on tõesti nii lollid, et kui neile lihtlausetega ette ei nämmutata, siis nad ei saa aru? Ütlen siis otse: mind ei häiri see lugu, mind häirib see, et Hannaliisa Uusma pidas Tartut väikelinnaks.

Ja y, oled unikaalne mässaja, kes ise pole Tartut jalgsi läbi kõndinud? Ja jooksmist ma silmas ei pidanud. Käi tavalisel tempol Annelinna tagaotsast Lõunakeskusesse alla kahe tunni, ja ma ostan sulle kommikarbi.

Anonymous said...

Ma pretendeerin siis kommikarbile.

Hannaliina on lihtsalt nutikas, pannes inimesi arutlema, jah, ka sind, dandee.
Reklaam, reklaam, reklaam.

Anonymous said...

Hannaliisa.

Anonymous said...

Mujal, ei usu. Samas ei tea kah... Aga juhul, kui oled linna bussiga läbi sõitnud ja mõelnud, et asi siit jala minna, siis mine perse. Ma ei tea, minu maja juurest ehk raudteesilla juurest Kaubamajani on 15 minutit. Tahad väita, et Tartu on vähem kui 8 x suurem?

Ning veel; sa ütlesid "Hannaliina on lihtsalt nutikas, pannes inimesi arutlema". Oleks ta seda laulus teinud... Minu jutt käib ju sellest, mis ta intervjuus ütles. Ma ei usu, et ta intervjuus üritas intriige tekitada.

Anonymous said...

Ma ise elan Annelinnas ja olen mitmeid kordi siit jala Lõunakeskusesse läinud. Lisasin 15 minutit otsa, sest ma ei asu päris lõpus.
Järgmine nädal ma teen selle igaljuhul ära. Annelinna lõpust Lõunakeskusesse, stopperiga.

Anonymous said...

Tõesti, kahe tunniga kõnnib vabalt ära.

Anonymous said...

Tartu pindala on 38,8 km². Keskmise läbimõõdu huvites võtame Tartut ruuduna. Meil on vaja ruudu läbimõõtu ehk diagonaali. Kuna me ei ole matemaatikas tugev, saame me netist teada, et ruudu pindala on võrdne poolega diagonaali ruudust ehk S = ½d². Tartu kui ruudu diagonaal tuleb 8,8 km, selle kahe tunniga läbimiseks on vaja käia 4,4 km/h. Keskmine inimene kõnnib 4 kuni 5 km/h, seega see on võimalik, kuid pidage silmas, et esiteks käiakse reeglina mööda teid, ja teiseks tuleb mõnikord foori taga seista. Isegi kui punast tuld enamasti eirata, on tiheda vooluga teid täiesti olemas. Rõhutan, et pean silmas Tartu keskmist läbimõõtu, mis tähendab, et ma ei arvesta kohti, kus Tartu on piltlikult öeldes kõige kitsam. Lisaks ei aktsepteeri ma kõndimisena ei jooksmist ega sörkimist.

See öeldud, pean kahjuks tõdema, et Tartut peetakse Eesti mastaabis suurlinnaks. Samuti seda, et kaks tundi jalgsi oli mul mitte mõtlematu, aga mitte ka hoolega läbimõeldud pakkumine.

Anonymous said...

Mida sa enam targutad? See on fakt, et Anne linna lõpust (Ihaste jalgrattatee algus näiteks) kõnnib vabalt kahe tunniga Lõunakeskuseni.

Eesti mastaabis pole Tartu muidugi väikelinn ning mingi tädi arvamus ei tohiks sinuvanusele mehele nii keevaliselt mõjuda.

Anonymous said...

Keevaliselt? Palun luba tsiteerida oma eelmist blogikannet: "Närvi ajab küll... ehkki tegelikult ei tohi kirjutada, et "närvi ajab küll", kuna inimestel on närvi mineku protsessist ainult üks ettekujutus, mis on siis see, et ma istun arvuti taga ja lõugan ning kitkun juuksed."

Ettevaatuse mõttes tõlgin mõtte ära: "see, et mulle miski ei meeldi, ei täheda, et ma sellepärast tulises raevus olen.".

Ja üldse, kui vana sa oled ja kas oskad vastavald ka mõelda? Mis fakt, sa ise tunnistasid, et ei ela päris lõpus ja seetõttu lisasid 15 minutit. Kuidas see fakt saab olla? Ja ma ei pea ju silmas ei jooksmist ega kiirkõndi, samuti ka mitte "...kus Tartu on piltlikult öeldes kõige kitsam".

Tartust Tallinna saab sõita autoga ka kolmveerand tunniga (ma pakun), aga see ei tähenda, et see oleks üldiselt aktsepteeritud fakt, et sõit on ju vabalt kolmveerans tundi.

Anonymous said...

Mina ei rääkinud midagi 15 minutist. Ära üle mõtle :P

Anonymous said...

Süüdista oma kaasmaalasi, neil on komme esineda erinevate nimede all. Muide, kuna olen kindel, et minul kuluks Annelinna lõpust Lõunakeskuseni üle kahe tunni, siis, kui ma seda tõestaksin, leiduks kuhjaga neid, kes tänitaks, et miks sa sealt-ja-sealt ei läinud.

Anonymous said...

"Süüdista oma kaasmaalasi..."
mis maalane sina siis oled?
"Kas eestlased on tõesti nii lollid, et kui neile lihtlausetega ette ei nämmutata, siis nad ei saa aru?"
Keeruliselt rääkimine ei tee veel targaks. Pigem vastupidi:)

Anonymous said...

Ära smailita. On vahe, kas rääkida keeruliselt raske lausekonstruktsiooni leidmiseks meeletult pingutades või lihtsalt sellepärast, et see tundub loomulik. Ja sellega ma ei taha öelda, et ma teadvustan endale, et mu tekst on raske. Mu aju lihtsalt ei funktsioneeri lihtlausete baasil. Kui sina arvad, et see on püüdlemine targana näida, siis on see minu probleem?

Anonymous said...

dandee, grow up and become a man.

Anonymous said...

Mhmh, õiged mehed ütlevad teistele "grow up" ja saavad sellest rahulduse?

Anonymous said...

dandee, ära ole paranoline, ma ei esinenud lalalalala nime all.