Friday 21 December 2007

Armutiivad

Muidu, ma kunagi siin pahandasin, et mingid filmid jõnksutavad, kui arvutil on mingi mitu akent lahti. No nüüdne tähelepanek on, et just DivX koodek nõuab palju ressursse, XviD on hoopis sõbralikum. Ma ei saa aru, miks seda üldse kasutatakse. Nagunii on enamik enkoodimisi ikka kohutavalt halvad ja illegaalsed piraatfilmid, ja nende eest niikuinii keegi ei maksa. XviD tehtigi selle pärast, et DivX läks tasuliseks.

Teine, täitsa seosevaba asi on see, et 100% turvalisust ei ole. Kui väidetakse, et näiteks mingid andmed on meeletult turvalised, tähendab see vaid seda, et lihtkurjategijad neid kätte ei saa. Kes aga väga tahab, leiab ikka mingi viisi. Ainus kindel viis andmeid peita on nad hävitada.

Muideks, ma pole sattunud uuemaid filme nii detailselt vaatama, aga vanemates filmides käperdatakse CD'sid ikka täiega. No mõni vist teab, et CD'sid hoitakse kas servadest või äärmisel juhul keskelt, kus andmeid ei ole. Muidugi ei tee CD'le mõned mitterasvased näpujäljed ega ka isegi õrnad kriimud tegelikult midagi katastroofilist, aga ikkagi ei tasu pohuisti mängida.

Ja muidugi kui on vaja andmetest kahte koopiat, peab mõlemad plaadid sissemurtud kohas kirjutama. Muidugi antud filmis oli see vajalik, sest FBI tahtis kohe oma plaati.

Ja tegelikult on ka hea mõte oodata kino või teatri ees sildiga "üks pilet palun", sest ikka võib juhtuda, et kellegi kaaslane jääb tulemata.

6 comments:

Anonymous said...

Ei ole vaja mingeid koodekeid, asjalikuim lahendus on neid kõiki koondav filter ffdshow või siis koodekeid mittenõudva VLC media playeri kasutamine (nagu mina).

Anonymous said...

lol'd @ ffdshow. ffdshow on suurim hunnik sitta peale CCCP-d. mplayer ftw.

Anonymous said...

Miks nii? Ta on väike ja filmid toimivad!

Anonymous said...

See viimane idee meeldib mulle väga:D.

Anonymous said...

Mismõtets, janika, ootaksid mind vä? Ja Ralf, VLC pleier on muidugi hea, saab näiteks vaadata ka filme, millel indeks puudub või on vigaseid kohti palju. Ära nüüd naera, aga ma vaatan filme Winamp'iga. Muusikat kuulan ju ka sealt, seega ei pea programmi vahetama.

Anonymous said...

Sa vist mainisid jah kuskil ja ega ma pahaks pane.