Sunday 8 February 2009

Tänulikud käed

Mul on peaaegu kahju inimestest, kes kunagi ei kuula üle paari aasta vanust muusikat. Kõige raskem päev aastas on nende jaoks esimene jaanuar, kuna siis on nende kuulatav muusikapalade hulk kõige piiratum; sellepärast, et kui neil on muusikale daatumipiirang, kuulavad nad ka tõenäoliselt väga kitsast stiili.

Tegelikult tahtsin ma öelda seda, et üle-eelmine aasta sattusin kontakti ühe inimesega, kes mingil põhjusel müüs kogu oma plaadikogu maha. Eelmine aasta ja jätkuvalt ka see aasta olin/olen kontaktis isikuga, kes, nagu olen aru saanud, saab tellida kuskilt USAst lattu vedelema jäänud läbimüümata plaate. Jah, ma maksan nende eest ja nad on üle kümne aasta vanad plaadid. Kuid mulle meeldib ja kui plaadid tunneksid, oleks neil hea meel, et keegi on nõus neid ka praegu kodustama.

Mu fonoteek on hoolsalt täiustunud plaatidega, mis küll '93. sündinutel okserefleksi tekitavad, kuid mida siiski mõned inimesed nostalgiliselt õhetama panevad. Aastaarvu-pedede kurvastuseks on ilmas veel teisigi, kes arvavad, et tänapäeval on muusikatööstus tugevalt kannide vahele arenenud; ehk teisisõnu, sellist muusikat, nagu vanasti oli, enam ei tehta.

Mõned plaadid, millesse armuda (mõni vajab mitmeid kuulamiskordi):

Roxette, Look Sharp! (1988)*
Madonna, Like A Prayer (1989)*
Technotronic, Pump Up The Jam (1989)
Black Box, Dreamland (1990)
Snap!, World Power (1990)
Roxette, Joyride (1991)
2 Unlimited, Get Ready (1992)
Right Said Fred, Up (1992)
Rozalla, Everybody's Free (1992)
2 Unlimited, No Limits! (1993)
Twenty 4 Seven, Slave To The Music (1993)
M People, Elegant Slumming (1994)
Madonna, Bedtime Stories (1994)*
East 17, Steam (1994)*
Cappella, U Got 2 Know (1994)
Roxette, Crash! Boom! Bang! (1994)*
Snap!, Welcome To Tomorrow (1994)
La Bouche, Sweet Dreams (1995)
Corona, The Rhythm Of The Night (1995)
Olive, Extra Virgin (1997)

Tärniga tähistatud plaadid olid mul enne olemas, lisaks peaks Madonna ja Roxette'i plaate ka poes leiduma, kuna tegu on ikkagi suurte nimedega, kellest kordustrükke teha ei ole probleem.

1 comment:

Unknown said...

Ja mul on kahju inimestest kes ei kuula kaheksakümnendate lõpust vanemat muusikat. Kuuekümnendad ruulisid! Cat Stevens, Bob Dylan, Donovan, et cetera.