Wednesday 11 February 2009

Nukrad pisarad pihlapuu all

Nägin Last.FMis bännerit, et oi, vaata, mida kuulab Mike Kennerty iidolansamblist All-Amerian Rejects.

Minuga on tal muidugi kompatiiblus väga madal ja ma märkasin ka ühe kasutaja huvitavat küsimust: Why do famous musicians only listen to underground songs? Nojah, eks kui ta kuulabki vahel ametialasest huvist poppmuusikat, siis ta ei tohi ju oma fänne petta, kuulates ultimaatpaska. Pubekad ju ei andestaks.

Ja üldse, kuidas saab inimene halvustada minu muusikamaitset ja seda üldistada, kui endal on fonoteegis (library) vaid alla 300 artisti? Ma ei mõtle kedagi konkreetset. Ja enda lohutuseks võin ka öelda, et minu ligi 2000 artisti on üsna hea, kuna ma pole märganud ühtki kasutajat, kelle fonoteek ületaks 2500 esitajat.

Kunagi teen ehk naljapiltidest ja -gaafikutest eraldi sissekande, kuid praegu toon ära ühe skeemi videomänguritele.

Ja miskipärast ei taha Windows Movie Maker tunnistada minu Xvid koodekiga tehtud lõike. Üritasin selle kohta guuglist midagi leida ja panin otsingusõnadeks windows movie maker vista xvid. Sellepeale tuli mul meelde see sõber, kes, nagu kindlasti ka paljud teised, otsivad guuglist täislausetega. Kurat, guuglit ei huvita su lauseehitus! Pff, kujutasin juba ette, kuidas see sõber sama asja otsib - I wonder what's up with Windows Movie Maker in Windows Vista not recognising video clips encoded with Xvid, and that's why I'm now searching the Internet. Do you understand? I need answers, so please show me!.

Aga muidu, tundub, et probleem on üldine, st teistel ka, nii et kui tahan ikka Windows Movie Maker'it kasutada, pean leppima kas oma tagasihoidlikuma arvutiga või riskima ja installima Helix'ile Vista kõrvale ka XP. Riskima seepärast, et ma ju ei tea, kuidas arvuti suhtub kahte Windows'i. Ehkki teoreetiliselt, kui Windows'i ja Linux'i kombinatsioon on okei, siis miks ei peaks XP ja Vista olema?

Oeh jah, Adobe Premiere ei oska ka hakkama saada, jääbki faili importima, ei suuda vist suurt faili tuua, väikestega saab küll hakkama. Pilt justkui oleks, aga ta suudab selle ikkagi protsessi käigus ära kaotada. Aga tagasi WMM'i juurde. XP WMM loeb Xvid koodekit, seda ma tean. Netis on aga pikk foorumiteema, kus kutt proovis erinevaid koodekeid ja ka muide VirtualDub'iga, ja kõik failid olid Windows Media Player'iga (v11) okeid, aga Windows Movie Maker (v6) kohtles faili põhimõtteliselt kui helifaili. Ainus, mida WMM tunnistab, on kokkupakkimata video, mis, ma kunagi kogemata sain teada, on 17 sekundi kohta juba 4 giga.

*.MPEG video ta tundis ära, aga VirtualDub jällegi MPG formaati ei salvesta. Muidugi tegelikult on mul ju ka võimalus VirtualDub'iga tehtud jupid tema enda abil ka kokku liita, palju ma neid kaadrivahetuse efekte ikka kasutan. Proovides saabus aga halb üllatus, nimelt heli oli progresseeruvalt ebasünkroonne - alguses ehk 0,4 sekundit maas, pärast juba mingi paar sekunduit.

Eks ma lähe nüüd magama ja millalgi õhtupole või öösel proovin siis Mimosaga WMMis miskit teha.

No comments: