Monday 22 December 2008

Selektiivne kuulamine

Paljud inimesed mõnitavad, pilavad, heidavad nalja, või kuidas iganes poliitiliselt korrektsem on öelda, inimeste üle, kes mingit kindlat asja reaalelus ei ütle, vaid blogivad sellest. Teate küll, nagu see anekdoot, et poeg tuleb koolist ja ema küsib: Kuidas koolis läks?, ning poeg vastab: Loe blogist.

Kahjuks on see aga vajalik, sest aset leidnud situatsiooni silmas pidades on inimestel komme teise jutust välja noppida temale intriigide tekitamiseks vajalikud killud ja selle inimese püüdeid seletada, mida ta tegelikult mõtles, lisaks sellele ka selgelt ütles, ignoreerida.

Oleme kõik näinud tiini seksifilme ja teame, mis on MILF. Muudan dialoogis nimed, aga muu jääb samaks. Jutukatke siis:

Mati: MILF on naine, kes on üle 35. Ei, okei, üle 40.
Mina: Ojaa, parandame kolmekümne viie neljakümneks, et ei saaks öelda, et Kati on MILF.
Mati: Aga miks sul tuli MILFiga seoses kohe Kati meelde?.


Lahtiseletatult siis, tema sai aru, et mina pean Katit MILFiks. See, kas ma pean, ei oma tähtsust. Tõin Kati nime sisse teisel põhjusel. Aga kuidas ma ka ei üritanud põhjust öelda, oli Matil juba arusaam, et minul tuli Kati sõnaga MILF automaatselt meelde ja seega ta segas mulle pidevalt oma vaimustavast arusaamast tingitud küsimusega vahele ja ei kuulanud mind. Ma isegi jõudsin kusjuures lõpuni põhjendada, aga talle lihtsalt ei jõudnud kohale.

Kati on meie ühine tuttav, kes on 39. Nüüd, palun, lugege üle see dialoogikatke. Jah, see on vajalik, eriti Matile. Mis toimus? Jah, pealtnäha on tal õigus. Tõesti, tema esimeses lauses on mõiste MILF, minu vastuses sellele nimi Kati. Aga mis tegelikult toimus? Lugege veelkord dialoogi. Tema parandas vanusepiiri 35 vanusepiiriks 40. Kõik, mida mina tegin, oli oletus, et piir 35 sai lükatud 40 peale, et 39, Kati vanus, jääks välja.

Kusjuures, me tegime telefonivestluses pausi, justnagu see aitaks. Sittagi see aitaks; tean juba ette, et kui me uuesti helistaks või kasvõi kokku saaks, hakkaks sama jama, sest ta ei kuula mu põhjendusi, kuna oma särk on ihule lähemal, oma arvamus on armas, sellest ei tihka loobuda.

Ma ei ütle, kusjuures, et mina seda viga ei tee, et kujundan poolikutest detailidest oma arvamuse. Seega, ma tean täpselt, mida ta teeb, kui tulemuseks on MSNi vestlus:

Imp: Aga kui me uuesti selle teema üles võtame, kordub täpselt sama asi ju. Sul on oma veendumus asjast, ja sa ei kuula mind.
Mati: Ja sina saa jagu egoismist. Hirm selle ees, et kellegil on õigus, parem. Sa pole ju nii tark.


Toimus see, et endas ollakse nii kindel, et ei mõelda mitte situatsioonile, vaid sellele, kuidas teist maha teha. Ma ei ole anglofiil, ma ei fänna tiiniargood, ma ei ole mõelnudki, kas keegi on nüüd MILF või mitte ja vabandust, et end kordan, aga kõik, mida mina tegin, oli oletus, et piir 35 sai lükatud 40 peale, et 39, Kati vanus, jääks välja.

ps. Te ju teate, et mina käändelõpu ja ki-liite viga ei tee. See oli tsitaat.

No comments: