Monday 8 December 2008

Liida ja lahuta

Minu sõber, kes mulle kord helistas, välja kutsus, kokat välja tegi ja seletas pikalt, kuidas temast nime nimetades blogis seoses oma portaaliga kirjutamine mõjub tema turuväärtusele halvasti, nägi kord minu kodukal olevat lehte, kus on kirjas, et lehe vaatamiseks on parim resolutsioon see-ja-see, ütles, arvatavasti tahtes tegija näida, et korralikud veebitegijad ei kirjuta enam ammu kasutajale ette (loe: ei arvesta) soovituslikku resolutsiooni.

Kuidas ei kirjuta? Vaadake suvalisi portaale, enamik neist on üles ehitatud miinimumlahutusele 1024 x 768, mis tähendab seda, et selles lahutuses mahub leht pea täpselt ekraanile, laiusega 1280+ lahutused näitavad lehe põhiosa "stiilselt" lehe keskel, kuid 800 x 600 lahutusel ei mahu leht laiupidi ekraanile ära. Postituse valiidsuse huvides katsetasin seda; valisin küll portaali rate.ee, aga ei näe vajadust rohkem testida. Hetkel on mul kaks monitori, üks neist 15" ja teine 17" - seega 1024 x 768 ja 1280 x 1024.

Selle, et veebitegijad loevad miinimumlahutuseks 1024 x 768, taga on, ma oletan, see, et kuigi 15" on ehk hoolitsevamate kasutajate seas ammu välja surnud, on paljudel 17-tollistel sama lahutus. Minul on 17" juures 1280 x 1024 kahel põhjusel, teine neist just see, et 15-tollisel oli 1024 x 768 ja kui nüüd 17-tollisees sama panna, oleks suurem vaateväli justkui mõttetu. Joonast ma ei mäleta (võib-olla on muutnud), aga Laguntslil on 17" juures see 1024ne lahutus ja mõlemad on minu juures kaevanud, et tekst on väike. Tõsi, enamike portaalide lemmikfondisuurust, 12, seljatoele toetudes pingevabalt ei näe, aga graafikas on lisavaateväli hindamatu Graafika tähendamas siis kas filmi vaatamist, mängude mängimist või fototöötlust.

No comments: