Sunday 30 September 2007

Muusikamaitsest

Ralf kirjutas oma blogisissekande tegegelikult ajendatuna minu ja tema vahelisest MSNi vestlusest. See, et kõnealune näide on Spice Girls, pole tegelikult üldse oluline, selle asemel võiks olla ükskõik mis teine bänd, mida on mingid inimgrupid mingil ajal vihanud. Teil on eelarvmused? Minul ka, kuid minul on põhjalik loogika nende taga. Nimelt kui inimene ütleb mulle, et ta vihkab Spice Girls'i või vähemalt ei vaata sellele bändile hästi, siis mina ei imestaks, kui sa ei oleks Spice Girls'i ise kuulnudki, aga kuna ta on sõprade käest kuulnud ja netist lugenud, et neid fännasid kunagi 12-aastased tüdrukud, ja kuna ta ei taha nii mark olla kui 12-aastane tüdruk, siis sa neid ei kuula. Kusjuures, kui ta ongi kuulnud nende lugusid, siis ta on neid kuulanud eelarvamusega, et nad on nõmedad. Ja kui sa kuulad / vaatad / loed midagi, mille kohta on öeldud, et see on nõme, siis kuna su teadvus ütleb sulle, et see on nõme, siis sa hakkadki antud asjas tähele panema ainult negatiivseid detaile, veelgi enam, need võimenduvad, ja tulemusena ongi asi sinu arvates nõme, isegi kui ta sulle puhta lehena kuulates / vaadates / lugedes meeldiks.

Muideks see, kui Ralfile või ükskõik kellele tundub imelik, et täiskasvanud mees kuulab nii "roosat" muusikat, siis see, mida ma tunnen, on, ma pakun, suhteliselt sarnane sellele, mida tunneb tüdruk, kes tahab mängida autode ja tinasõduritega, kuid talle vaadatakse imelikult ja küsitakse, miks ta nukkude ja kaisuloomadega ei mängi.

Ja siis seda ka, et konkreetselt Ralf jagas mulle kamaluga respekti ABBA kuulamise eest. Omal ajal oli kohe päris kindlasti neid, kellele ABBA ei meeldinud just samadel põhjustel, miks praegu Spice Girls'i vihatakse. Seega on küsimus ehk ka selles, millal saadakse üle sellest haibist, et Spice Girls'i peab vihkama.

23 comments:

Anonymous said...

Ma olen kuulnud ja ka kuulanud Spice Girlsi, Nexust, Britneyt ja Scooterit, hakkasin neid vihkama ammu aega tagasi ja vihkan siiamaani nagu kõik teisedki mõistlikud 12-27misiganes vanused. Kui sulle see mmuusika meeldib, siis tore, kuula. ; )

Anonymous said...

Dandee.. Sa oled loll! ;D (sõbralikult öelduna)
Ma kirjutasin terve kommentaari valmis ja siis kui tahtsin kommentaari eelvaadet vaadata lõi ette teksti, et seda sissekannet ei eksisteeri. Leidsid ikka aja millal pealkirja muuta. :D

Igaljuhul tahtsin öelda, et ma pole eales Spice Girls'i ja ka mitte Backstreet Boys'i vihanud. Küll aga vihkasid neid mu sõbrad. Ilmselt nende samuste eelarvamuste põhjal, millest siin sissekandes rääkisid.

Anonymous said...

Muuseas... ABBAl ja Spice Girlsil on üks erinevus: esimene neist on klassika ja teine mitte (teine on klassika alles siis kui ABBA kuulamine teeks must haleda jobu (nagu sa ütlesid, kui ma kuulan vana muusikat, siis olen lahe, ja kui väga vana muusikat, siis olen hale jobu)).

Anonymous said...

Dandee, mind üllatab, et sa oma vanuse kohta nii lapselikult käitud!

Anonymous said...

sinule teadmises, ei olnud seda sissekannet vaja, ma usun, et Ralf ei oleks pahandanud, kui talle veel mõned kommentaarid oleksid juurde tekkinud.

ma olen väiksena spaissgöörle kuulanud, ma olen arvatavasti kuulanud rohkem muusikat, kui sina oled ja abba eest ma sulle mingit respekti ka ei jaga.

ja ma ei viitsi üldsegi seletada enam sellel teemal.

võta teadmiseks, et sa oled muutnud samahäirivaks, kui seda on kompvek, jätka samas vaimus ja sa vahetad peagi temaga kohad!

/callvote del 'dandee'

F1! F1! F1! F1! F1!

Anonymous said...

Ralf, sa ütlesid "mõistlikud". See viitab taas sinu ettekujutusele ühest ja ainsast absoluutsest tõest

Ja Kompvek, no juhtub. Mul oli eile Ralfi blogi kommenteerimisega sama asi

Anonymous said...

Kui dandee ei käitu nagu stereotüüpne spice girlsi fänn, siis milles on probleem?
Imho keegi ei otsigi su heakskiitu, jevxike. Sinu muusikamaitse hindamise objektiivsus on ju legendaarne.
Ja no swing on küll õige inimene midagi lapselikkuse kohta seletama.

Anonymous said...

hmm
spice girls ja abba sux.
teil mõlemal sitt muusikamaitse,
aga ralfist väga lame sellest kirjutama hakkata.

ja ralfile, muusika vanus ei loe sittagi.
kui sul miski moest ära läheb, siis oled mõttetu moega kaasaskäija, kellel oma maitse sootuks puudub.

Anonymous said...

Kuule, Pets... Lubatud "sinu nime mainimine enda sissekandes" sai hoopis tugevaks laimuks sinu pihta, aga ma lihtsalt soovin sulle head nagu ema, kes üritab oma teismelist tütart satanistist vägistajaga deitimast hoida. Mina arvan, et on lihtsalt öeldes ebanormaalne, kui täiskasvanud (heterost? :D) meesisik kuulab selliseid bände nagu sinu pleiliztist leida võib. Ma kohe mitte ei taha su maitset halvustada ja sa kindlasti ei ole roosades pükstes ringi jooksev pedofiil (sellised karakterid ju ilmselt SG-sarnast mussi kuulavad?), kuid 12-aastase tüdruku mulje jätad küll oma Britney-vasikavaimustusega.

Anonymous said...

Millal Ander tuleb ja korra majja lööb?

Anonymous said...

Ralf. Muusikamaitse on iga inimese enda teha. Me elame vaid ühe korra ja keegi ei ütle meile mida kuulata ja mida mitte. Kui sulle miskit meeldib siis anna minna.
Minu pleilistist võib samuti leida mõne Britney loo. Laul ise on ju ilus. Milles probleem? Kui meeldib, siis kuulan.
Kui peaksin valima muusikat, mida kuulata teiste poolt ette antud kriteeriumite piires, siis oleksin küll jube kitsarinnaline ja jääksin paljust ilma.

Ühesõnaga kuulakem igaüks seda mida ise soovib.

Anonymous said...

Anderi poolt oleks äärmiselt lapsik midagi kuskilt ära kustutada, aga korra majja lööb ta, ma pakun, sellega, et ütleb, et minul on õigus kuulata, mida tahan, ja teil on õigus seda täiega maha teha, minul oma muusikamaitset kaitsta ja teil omakorda mitte muutuda

Lisaks jääb mulle õigus näpuga näidata ja naerda, kui kümne aasta pärast nöögivad tolle aja noored teie "vananenud" muusikamaitse üle

Anonymous said...

Booze moi, plz die u all.

Anonymous said...

kuulake Anderit!

Anonymous said...

Kas te ükskord ära ka l6petate?
Mul hakkab juba kergelt naljakas.
Aga mulle meeldis Ralfi s6nav6tt teemal "ma soovin sulle lihtsalt head". Minu arust oli see naljakas.

Aga noh, kui te muud moodi ei saa, siis jätkake samas vaimus ja varsti saab siis ehk ka verd ja soolikaid XD


Ander, WORD!^^

Anonymous said...

Jh, sa oled selline, et mõne asja puhul nõuad hiigelsuurt tolerantsust teiste poolt, aga samas mõnes teises valdkonnas oled viimane, kelle puhul tolerantsusest midagi rääkida saab.

Anonymous said...

Kompvek says:" Me elame vaid ühe korra ja keegi ei ütle meile mida kuulata ja mida mitte."

Mis sa kirjutad siin silmad kinni või (ilma eelnevaid postitusi/kommentaare lugemata?)

Anonymous said...

Üldiselt ma loen ka teisi kommentaare enne kui kommenteerin. Milles probleem Reintz?
See, et analoogset arvamust juba väljendati, ei tähenda, et mina seda omakorda veel teha ei võiks.

Anonymous said...

Sa väitsid kommentaaris julgelt, et keegi ei ütle meile, mida kuulata jne..
Vaata ringi, koguaeg ilgume meie ja ilguvad teised selle üle, mida teised kuulavad ja mida nad peaks kuulama. See ei lõppe küll never ever ära.

Anonymous said...

Sa ilmselt mõistsid mind valesti.. Ma ei pidanud selle ütlemise all silmas lihtsalt suusõnalist kommenteerimist teise muusikamaitse üle. Pidasin silmas seda, et mitte keegi ei tule mulle ütlema mida kuulata tohin ja mida mitte. (Iseseisvust, vaba valikut, vaba tahet) Ehk siis.. Kõik võivad ju üksteisele öelda, et ou mees.. sa oled rõve, ära seda muusikastiili/artisti küll kuula. Aga mõistlik inimene jääb iseenda soovidele kindlaks ja kuulab teiste arvamusest ja ütlustest hoolimata just seda mida ise tahab.

Anonymous said...

Sedas küll.
Ma lihtsalt...you know..

Anonymous said...

Yep yep.. Arusaadav.

Anonymous said...

Ma vabandan, et siin pikemaks kogu seda värki vean, aga:

"Ma olen kuulnud ja ka kuulanud Spice Girlsi, Nexust, Britneyt ja Scooterit, hakkasin neid vihkama ammu aega tagasi ja vihkan siiamaani nagu kõik teisedki mõistlikud 12-27misiganes vanused."
Miks määrab kellegi kuulamine, kui mõistlik inimene on? Muusikamaitsed on ju nii erinevad. Ma olen 22 ja ma ei vihka ühtegi sinu poolt nimetatud ega mõnda teist muusikalist artisti/bändi. Miks ma peaks? Mulle lihtsalt ei meeldi, aga mõnele võibolla küll. Scooteril on häid lugusid, mida ma hea meelega kuulan. Britney osadel lugudel pole ka suurt midagi viga.
See, kas ma vihkan kedagi/midagi ei määra seda, kui mõistlik ma olen. Lapsik suhtumine. Juba sõna 'vihkama' kasutamine on lapsik. Õigem oleks öelda 'ei meeldi' või 'ei salli'.