Saturday 2 May 2009

Ma olen sellesse suhtesse nii palju investeerinud

Tänane osa sarjast "Minu valestimõistetud elu" on küll ajendatud ühest konkreetsest inimesest, aga on tegelikult kasulik lugemine kõigile mu tuttavatele ja miks ka mitte teistele kui alternatiivne lähenemine sõprusele.

Kui mul on neiu, sõber, tuttav vms, kes ei taha kokku saada ja kes väga tihti "ei taha hetkel rääkida" (MSNis), siis see võrdub minujaoks suhtega, mis ei anna mulle midagi. Olen jah praktiline inimene, munn, kui tahate. Aga on üks asi, mida inimesed ei hooma ja vaidlevad tihti vastu - sõprussuhe on tegelikult vastastikkune teineteise ärakasutamine. Mina suhtlen sinuga, saan sellest kasu - ka emotsionaalne lähedus on kasu. Sina suhtled minuga, saad kasu. Ja sellest järeldub lihtsalt ja loogiliselt, et suhe ei tööta, kui ühe osapoole kasu on suurem kui teise oma. Teisiti sõnastades - üks osapool annab endast rohkem, kui vastu saab. Ja kui mina ei saa sinult midagi, siis ma kaotan varsti huvi sinu vastu. Ma lihtsalt hoiatan, et on selline võimalus, et sul on kunagi metsik soov minuga suhelda, aga minujaoks on see tüütu. Sa võid öelda, et see on kõik loogiline ja miks ma näen vaeva ja kirjutan? Aga tegelikult... Järeldused on, jah, ehk "loogilised", aga põhjuste peale tavaliselt ei mõelda.

Lihtne näide - paljud teavad, et luksumisest lahti saamiseks tuleb juua tassitäis vett. Kas olete mõelnud, miks see enamasti aitab, mida teie keha teeb ja kas see ongi veega oluliselt seotud? Kui inimene joob tassitäie vett, siis ta esiteks ei hinga joomise ajal, teiseks neelatab korduvalt. Teades seda, saab ju teha lihtsa katse - proovida vett joomata hinge kinni hoida ja sel ajal korduvalt neelatada. Ning, uskuge või mitte, luksumise peatumise tõenäosus on ligikaudu sama, nagu veejoomise puhul.

Ning postituse pealkirjast - filmis "Jan Uuspõld läheb Tartusse" võis Valev, jah, mõelda Võilillega suhtesse investeerimise all raha, kuid on vähemalt võimalus, et ta mõtles (ka) emotsionaalset seotust. Triin, minu onutütar, sai isegi enne minu mingeid vihjeid aru, et investeerida on võimalik ka tundeid. Paljud aga justkui arvavad, et investeerida on võimalik ainult ja ainult raha.

No comments: