Friday 15 May 2009

Sa oled mind ju sünnitanud

Mul on praegu Swedbank'i arvel 2402,15 krooni ja SEB arvel 3808,79. Kas mul on kahju sellest rahast osa emale anda?

On küll. Jah, me elame emaga ühe katuse all ja teeme elamiskulud pooleks. Tema ei pea mind üleval. Aga miks pean mina teda üleval pidama? Ja kõrvalküsimus, miks ma sellest blogin?

Kahest küsimusest on viimane see, millele saab ka lihtsalt vastata. Esiteks, on võimatu, et olen oma mures üksi ja seega on ehk teistel, kes selle teksti leiavad, vähemalt lohutav lugeda. Teiseks, olgu see tekst kuskil üldkättesaadavas kohas olemas, mitte nii, et saadan korra paarile asjaosalisele kopipastega ja edasi on see unustatud.

Kas sõnad suudavad väljendada minu muret ja pahameelt ema rahahaihtumise pärast? Muidugi mitte, vaid numbrid suudavad. Ema umbkaudne kuusissetulek - 5000 krooni. Minu käesoleva kuu annetused temale - 2294,39 ehk kõik, mis mul 2. mail arvel oli, miinus teenustasu. Minu rahaülekanded emale 1. jaanuar, 2009 - 2. mai, 2009 - 13 506 krooni, ehk tema jaoks viie kuuga peaaegu kolme kuu sissetulek.

Kuhu ta selle raha paneb? Mõnes mõttes ma ei tahagi sellele vastust, sest emast saaks superadvokaat - oma kulud oskab ta nii põhjendatult ära seletada, et nutad end laua alla, et tal nii vähe raha on. Ei, pigem mõelgu ise oma elustiili peale.

Jah, mina ostan iga kuu endale kümmekond plaati, aga ma tean, et mul on see rahaliselt võimalik. Ema kulutusi ma eriti ei tea, aga näiteks sellest ma saan aru, kui tal kingad hõõruvad ja vaja uusi kingi, kuid sellest, et ta ilma vajaliku põhjuseta Tallinna läks... Ja pidevalt palub mul vaadata postkastist pakiteateid, millel on siis kirjas Quelle, Ives-Roscer vms.

Me tahaks sõita suvel Pärnusse SPAsse, kümne päeva kohta inimese pealt umbes 10 000. Kui kõik põhjendused on ära põhjendatud, siis tundub, et ka see aasta ei saaks me sinna oma raha eest. Oleks nagu üks palgateenija juures, aga raha kulub ikka ära.

1 comment:

Tiia said...

ma ei saa nüüd aru.
teil on ühine elamine, ja ühised kommunaalväljaminekud, mida jagate võrdselt ära.
üleme et 5000.
sellest 2500 maksad sina ,teise 2500 ema.

teil on kummalgi nii kergem ,sest muidu maksaks 1 kogu summa.
see läheb kommunaalmaksuks.
sina annad oma raha emale kommunaalmaksu maksmiseks, eksole. miks sa küsid ,et kuhu ta raha paneb?
kumbki ostab omad söömised jne, omad väljaminekud. kui sult nõutakse iga kuu erinevat summat, siis sa ei saa ju õhku maksta, pärid ja uurid, mis tarvis. ja kui see on põhjendatud, siis elad sa mistahes kohas ,maksaksid samuti. on tegu emaga või mitte, könevõimelised olete te mõlemad ja selgeks need asjad rääkima.