Thursday 30 April 2009

Mul on liiga hea monitor

Ei-ei, ma ei taha monitorist lahti saada. Igatahes, ta on mul ju lahutusega, mille laius on 1920 ning samas, mitte enamik filme ei ole väikselt enkooditud, vaid DVD enda lahutuse laius on 720. Mõni ime siis, et filmid paistavad mu ekraanil ikkagi kohati piksleeritud. Ühte asja ma pole veel proovinud, nimelt smoother-valikut, mis on põhimõtteliselt sama, nagu blur pilditöötluse puhul. See võib aga filmi hoopis ära rikkuda.

Jah, telekad on teinekord suuremadki, kui 24" monitor, miks siis telekad näitavad seda 720-laiusega DVD puhta pildiga? Väga lihtne; mõni teist juba teab, mõni saab katsetada. Nimelt, näiteks meie Joonasega oleme kogenud seda, et 22-minutilised Simpsoni episoodid suurusega 89 MB on arvutis suhteliselt jubedad, kuid telekas on võrdlemisi puhta pildiga. Ega mina ka täpset seletust ei tea, aga telekatel olevat väiksem eraldusvõime, kui monitoridel.

No comments: