Tuesday 21 April 2009

Big house, only one phone

Teatud lapsi huvitab, kuidas Miral läheb. Mira on siis mu uus süleavuti. Kõigepealt, käima pannes tuli muidugi jama. Oli uhkelt kirjas, et vajuta Lenovo Care button'it, et minna setup'i. Ei õnnestunud. Windows XP luges oma asjad mällu, aga enne installi tuli STOP, hammertime ehk 0x0000007B (0XF78D2524, 0XC0000034, 0X00000000, 0X00000000). Mhmh, muidugi Google andis selle kohta 2369 tulemust. Üldiselt oli mul vaja kõvaketas panna SATA ühilduvusrežiimi, aga setup'i ei viinud mitte Lenovo Care button, vaid ikka F1 ehk siis traditsioonid.

Pärast seda läks muidugi kõik ladusalt. Olen harjunud Windows'i installides panema klaviatuuriseadetesse eesti keele, ma igaks juhuks panin nüüd ka, aga ega Lenovosid vist eesti asetusega ei tehtagi. Draiveriplaati ei olnud, tõmbasin kõik netist. Niikuinii ei tule meelde neid kunagi uuendada, aga vähemalt tol hetkel sai värskeimad. Kui ka mõned programmid peale pandud, dekrüptisin sinna hunniku DVDsid, et midagi vaadata oleks, kui on ainult läpakas. Kuna aga DVD image on ikka parajalt suur, eriti veel kahekihiline, tegin ka esimesed filmid. Filmid olid keskmise pikkusega ehk umbes 1:45, tegi ta neid 1:13. Infoks, et AVIst/MPGst AVIks läheks kiiremini, aga see oli ju VOB. Ahjaa, NFSUC proovisin ka ära, normaalseks mängimiseks graafikat päris põhja ei saanud panna, nii et varje ja atmofääriefekte ei ole.

Sain umbes nädal aega tagasi aru, miks mu uue monitoriga ei saa filme vaadata. Räägi veel kokkusattumustest. Olin uuendanud Winamp'i ja uuega on nüüd mingi jama, nimelt ta hakibki filme. Nii et kuigi WMPga, oli saatuse (või Jumala; pole ju vahet, mis?) tahtel esimeseks uue monitoriga vaadatud filmiks The Ring. Kuna SM3 algusstseen on peaaegu üks-ühele sama, tulid alguses kohe Scary Movie kohad meelde. Muide, Scary Movie kolme kustutaud stseenide seas on ka seitsme päeva ilmaennustus. IMDb väidab filmi ekraanisuhteks 1,37:1, aga sellega olid ikka piklikud näod küll. Panin suhteks 2,35:1 ehk antud juhul 716 x 304 ja paistis täiesti loomulik. Teine film, mida vaatasin, oli Pitch Black. Kolmas, kuna ma ennustasin enda järsult uniseks muutumist, oli teine pool Resident Evil'ist, mida ma kord maal ühe teatud kohani vaatasin. Eesmärgiks loomulikult, et mulle ei jääks poolikult vaadatud filme. Süsteemivärdjas olen, mis teha. Täna öösel vaatasin ka Scary Movie kolme ära.

Kahjuks on see arvuti juba saanud ka esimese paugu. Jah, see pole otseselt mu emme süü, et riiulilt kääre võttes kukkus pardel läpaka peale, kaudselt aga küll, kuna ma ei vaadanud kääre võttes oma tegevust, vaid olin seljaga arvuti poole ja ametis emme peale karjumisega. Mind tõsiselt ei huvita see teie südantlõhestav jutt, et emme on mind kasvatanud ja endast kõik andud ja nii. Ma olen väsinud sellest, et ma pean kõik poest toodud magusa ära peitma. Vähe sellest, et ta käib niisama ka aeg-ajalt minu toas küsimas, ega mul magusat ei ole; kui mul vahel ununeb magus peitmata ja see on nähtaval, käib ta minu toas kuulutamas, kuidas tal neelud käivad ja arvab, et ta on jõle viisakas, kui küsib ühte mingit pakki või tahvlit, kuigi endal käsi juba ammu küljes. Kuidas saab nii, et ühel inimesel võib avamata šokolaad toas seista kuni kuu aega, samas teine on mingi turboõgard? Vähemalt oli arvutil kaas kinni. Teise sai ta ka, sedakorda õrnemalt, kotti pannes vastu monitori nurka.

Winamp on ka juba mitu versiooni mingi nõrk. Ei tea, kas nad hakkasid ise põdema või andsid mingitele protestidele järgi, igatahes demofail ütleb nüüd Winamp, it really whips the Llama's bah bah. Tõesti nagu arvatakse, et laps neid sõnu kuskilt ei kuule ja kunagi ära ei õpi? Roppude sõnade lõikamine toidab ju niikuinii ainult tsensorite illusiooni, kõik teavad ammu neid sõnu. Ja kui ei tea, tekitab ütlemata jäänud sõna just uudishimu selle sõna vastu.

USB 1.0 ja USB 2.0 vahe on ikka meeletu. Väikestest asjadest ma ei räägi, aga kopeerisin välisele kõvakettale 17 giga ja see võttis aega 17 minutit. Tundub aeglane, onju? Aga ema arvutis, bumm - 5 Tundi! Mitte, et ma alles Miraga esimest korda USB kaks-nulliga tutvusin.

Kusjuures, ahelkirjades on nüüd sellised asjad: Saada see kiri järgneva 143 minuti jooksul 15 sõbrale, siis vajuta nuppu F6 ja ekraanile ilmub väikeste tähtedega selle inimese nimi, kes sind armastab.

No comments: