Sunday 26 October 2008

Maa-alune ralli

Jah, see on 2004. aasta mäng, seega kiviaegne virts, mida mängivad ainul homod ja perverdid. Ma ei tea, kes neist mina olen, selles mõttes, et ma võin ju homo ka olla, kui see sõimajaid rahustab, aga mulle meeldib see mäng oma karjääri interaktiivse menüü poolest, kui seda menüüks nimetada saabki.

Ehkki vahel on see "interaktiivne menüü" tüütu, kui näiteks oled omaarust olnud praktiline ja teinud ära mäetiiru, et teha korraga kõiki sõite mäel, ja siis tuleb kesklinnast mingi kaanepildi-sõit, mille sihtpunkt on selle mäe, täpsemalt "kõrgendiku", kaugeimas osas. Illustreerimiseks kaarti ei pane, kes teab, see teab. Või otsib ise.

Igatahes näidatakse sulle karjääri alustades koomiksistiilis videot sellest, mis juhtus peale NFSU lõppu. Sellel mitte peatudes antakse sulle alguseks kätte parajalt tuunitud Nissan 350Z, mis tuleb Rahelile tagastada, kuid... Sul on võimalus sellega ära võita kolm outrun'i ja teha kolm rallit, millest üks on peidetud ralli (hidden race), ja selle tulemusena teenida 1300 ühikut. Selle hulka olen arvestanud ka maasvedeleva raha ja mõne infosõnumi, mille eest saab 25 ühikut. Autopoodi jõudes ära raha pärast pabista - uus auto on sulle tasuta. Seletus on, et auto saad raha eest, mille kindlustus sulle eelmise auto eest kandis. Neli edasist tasuta autot on sponsorite poolt - igas levelis saad ühe. Ahjaa, mina mängisin esimest korda mängu nii, et sõitsin Raheli autoga kohe autopoodi ja kuskil viiendas levelis tuli vihane telefonikõne, et Hey, I want my car back. Veidi guuglit ja selgus, et tegu on mängu bug'iga, nimelt see sõnum-kõne peaks tulema alguses, kui sa Raheli autoga rallitad. Muideks, sõna kuskil pole samatähenduslik sõnaga umbes, aga seekord oli kasutus õigustatud - ma ei mäleta, mis koha peal see sõnum tuli. Olin lennujaamas, aga see võis juhus olla.

Autopoes on sul alustuseks valida kuue auto vahel. Soovitan valida Peugeot 206, Toyota Corolla või Honda Civicu. Focus on liiga puine ning Mazda ja Nissan on liiga kerged. Esimesega jääd hätta driftil, teistega street x'il. Peugeot'ga peab lõpuni vastu, Corollaga ehk ka, Civic jääb liiga jäigaks. Lõpuni olengi olnud vaid kahe autoga, Peugeot'ga ja Celica'ga (st kõik sõidud sama autoga). Ka on kasulik vahepeal võtta mõni maastur; maasturiga ilmub iga level kaardile kolm maasturisõitu, mis küll mängu progressile juurde ei anna, kuid nende eest saab pappi ja nad on lihtsalt võidetavad, kuna maasturid on ju kurvides äpud. Erandiks on esimene level, kus maasturisõite pole, kuna sul pole veel ju neid lahti sõidetud. Kusjuures, esimene kord tegin mängu läbi ilma hidden race'ideta ja progressiks tuli ~53%. Teist korda läbi tehes tuli ~76%. Käivad jutud, et tehes mängu 100% läbi, saad auhinnaks Caleb'i auto (mingi tuunitud Ford).

Celica saab lahti teise leveli viimase URL'iga, ehk siis reaalselt on ta kättesaadav kolmanda leveli alguses. Pane aga tähele, et enne esimest sõitu pole sul sponsorilepingut, mis tähendab, et kolmanda auto koht garaažis on lukus. Kolmandas levelis saab veel lahti Toyota Supra ja Acura NSX'i; edasi pole mõtet viivitada, sest siis ei saa enam ühte unique perfomance upgrade'i. Nimelt on kasulik teha outrun'e, sest kuidas sulle meeldiks võita endale kõik see:

hoods (4 wins in stage 2)

performance choice (engine, transmission, tires) (3 wins in stage 3)
rims (6 wins in stage 3)

spoiler (4 wins in stage 4)
vinyl (6 wins in stage 4)
performance choice (ecu, turbo, brakes) (9 wins in stage 4)

performance choice (nitro, weight, suspension) (6 wins in stage 5)
wide body kit (11 wins in stage 5)


Seega, ses mõttes on Peugeot, Civic või Corolla kasulikumad kui Acura, Celica ja Supra (või samuti kolmandas lahti tulevad Lexus IS300 ja Audi A3), et unkaalkapott jääb saamata. Performance upgrade ehk liiga tähtis, et seda ignoreerida - selle saamise võimalus kaob koos leveli lõpuga, seega tõesti ei soovita neljanda ja viienda leveli autosid ihaldada. Aga ka unikaalvisuaaltuuning on tähtis, sest ilma nendeta peab vastavalt levelile kuuese ja kümnese reitingu kättesaamiseks kõvasti pingutama ja ehk ka lisama juppe, mis endale ei meeldi, kuid iga unikaalvisuaaljupp annab juurde 0,8 punkti ja body kit koguni 2 punkti. Seega ei pea kõikide unikaaljuppidega auto omama näiteks roof scoop'i, spinner'eid ega ka karbonjuppe. Mudugi võivad levelid 4 ja 5 meelitada lahedate autodega, kuid ka baasleveli autod on näitajate poolest lõppu tuunitavad. Ning paluks mitte tulla siia blogi alla mölisema, et level kolmes saab Eclipse'i ja TT. Teoorias küll, kuid ära unusta, et leveli viimased autod saab reaalselt kätte järgmise leveli alguses, seega ei kehti neile ka eelmise leveli soodustused.

Haibitud autode kohta mängu põhjal ka paar sõna. Jah, Toyota Celica on hea, seda juba mainisin. Ford Mustang on vist liiga kerge, igatahes läheb ta kergelt pöördesse (spin'i). Nissan Skyline kohta halba ei ütle, aga kuna ta on juba tehaseseadetega võrdlemisi heade näitajatega, saab teda kõige vähem tuunida. See võib olla muidugi ainult illusoorne, aga näitajate piiratuse tõttu on tuunimivõimalused tehase näitajatega pöördvõrdelises seoses. Näiteks Celical on alguses väga väike tippkiirus, level 3 tuuninguga on tippkiirus aga peaaegu tipus. Lisan siia lõppu ka autode nimekirja, kus näha, mis millal lahti tuleb:

Available at start:

Ford Focus ZX3
Honda Civic Coupe SI
Mazda Miata
Nissan 240SX
Peugeot 206 GTI
Toyota Corolla GTS

Unlocked at stage 2:

Lincoln Navigator, Cadillac Escalade; complete url #1
Hummer H2, Hyundai Tiberon; complete url #2
Nissan Sentra SE-R Spec V, Toyota Celica; complete url #3

Unlocked on stage 3:

Lexus IS300; complete url #4
Toyota Supra; complete url #5
Volkswagon Golf GTI; complete url #6
Audi A3, Acura RSX ;complete url #7
Mitsubishi Eclipse GSX, Audi TT; complete url #8

Unlocked on stage 4:

Mazda RX-8; complete url #9
Inifiniti G35 Coupe; complete url #10
Mitsubishi 3000GT; complete url #11
Pontiac GTO; complete url #12
Mazda RX-7; complete url #13
Nissan 350Z, Ford Mustang GT; complete url #14
Mitsubishi Lancer Evolution VIII; complete url #15

Unlocked on stage 5:

Nissan Skyline GT-R R34; complete url #16
Subaru Impreza WRX STI; complete url #17


Muide, euroopaversioonis on Honda Civicu asemel mingi luukpära-tüüpi Vauxhall. Ka on alguses väljaspool kajääri lahti Mitsubishi Lancer. Samas on US versioonis karjääriväliselt ehk quick race mode'is lahti Mazda RX-8. Minul on arvutis eurovärk, Joonasel Playstationil tähed ja triibud.

Negatiivse poole pealt seda, et Vista peal kipub NFSU2 aeg-ajalt kinni jooksma, võimalik, et pätsi süül, sest kõik foorumid kisavad, et mäng jookseb Vista peal fainilt. Samas töötas mäng XP peal ilusti, kuid Vistal XP compability mode's jookseb ikka kinni.

Okei, väike vaene EA Games pingutas ju nii väga, et NFSU2 oleks strateegiamäng. Mäeotsast linna poodi ja tagasi sõit on kohustuslik ka siis, kui teed sõite mäe otsas ja siis tuleb lahti mõni performance upgrade. Muud sõidud teeb niisama ära, aga drag ja street x muutuvad uue lisata pea võimatuks. Veel strateegiast - minu praegune peaauto Celica jääb neljanda leveli driftide jaoks nõrgaks, kuna kogub liiga palju kiirust. Mina ei viitsi aga täita EA unistust ja minna iga sõidu jaoks autot konfigureerima, seega ei jää mul muud üle, kui hambad ristis oma laiskusest üle olla ja drifti jaoks võtta teine auto, millel pole ECU-t ega turbot. Õnneks ei pea auto vahetuseks garaaži sõitma, nagu poodide puhul.

Mountain drift oleks väga lahe, kui poleks liiklust. EA väidab uhkelt, et tavakodanike autodest väga lähedalt möödadriftimine annab boonuspunkte, aga ju ma siis pole nii äss, et seda teha. Mulle on liiklus tüliks, kuna võib hea drifti rikkuda. Väike vihje ka - mida kaugemal teest sa driftid, seda suuremad punktid tulevad. Ehk siis, et kui sul on võimalus kellegi sisehoovist läbi sõita, siis tee seal mõni insane drift. Mälu järgi meenutades on driftiloosungid jägmised:

2 000 - good drift
3 000 - great drift
7 000 - superb drift
20 000 - outrageous drift
50 000 - insane drift


Viimast olen saanudki ainult mäedriftil. Netis vihjati veel, et 100 000 on drift king.

Ka drag võib olla keeruline. Nimelt pole ju drääg enam drääg, kui sa pead pidevalt rida vahetama - okei, rööbastel vms sa tead, et rongid on suht sikasaka, aga lennujaamas on mingid piirded huupi ette topitud ja välisringil on sul kurvid ning samal ajal ka liiklus. Sul on vist erilist ruumitaju vaja, et aimata, mitmendas reas sõidab kurvi tagant tulev auto.

Viimaseks, kuid mitte lõpetuseks, on veidi jama ka ajakirjasõitudega - ikka juhtub, et keerad kogemata vales kohas ära, aga kuna aeg on piiratud, ei jõua sa enam oma viga parandada. Kuid restartida sa neid sõite ei saa, seega istu ja oota rahulikult aja nulli jõudmist, sest alles siis pakutakse võimalust restartida. Muidugi, kui sa tead, et sul on sõiduks nitrot vaja, kasuta aega ja tee mõni 360-pööre, saad 400 nitropunkti.

Getosläng on ka äärmiselt pindakäiv, ka Wikipeedia mainib seda. Lisaks on häiriv, et koguaeg on öö ja pidevalt sajab vihma. Jah, hoole ja armastusega lihvitud vihmapiisku ja neoontulesid on vaja ka näidata, aga mängu selge mõjutaja, The Fast and the Furious, näitas ju päevavalgust...

Juhuks, kui mängime seda kunagi võrgus, näitan teile oma unikaaljuppidega Celicat. Välistest unikaaljuppidest on sel tagatiib, vinüül, ilukilbid ja wide body kit. Sisemistest on mootor, pidurid ja käigukast. Visuaalreiting on 9,39 - kapott ei ole kõige "vingem", roof scoop puudub ning veel pole peal tuunitud spidomeetrit, mis väljast nagunii ei paista.





Muide, autot saab eelvaate reziimis keerata hoides all hiire keskmist nuppu.

No comments: