Sunday 5 October 2008

Bitihaldur

Oijah, ma käisin Gennetis, ning mu keha on pisut nõrk. Aga praegu istun ma oma tugitooli tagaistmel ja Core 2 Quad laulab mulle vaikset laulukest. Hea, et sain juhtmeotsa kupatada klaviatuuri, millega ma ka vahekorras olin. Nüüd, teel tuttu, on kõike aeg meenutada.

Juba kevadel, kui polnud üldse minu praegusest töökohast juttugi, oli mul siht osta tõlkerahade eest arvuti. Nüüd siis seadis töökoht ka omad nõudmised ja sai Vista kasuks otsustatud. Vista pole üldse võimatu, eriti, kui User Account Control maha keerata, mis tahab iga asja tegemiseks kinnitust ja ei luba süsteemikettale asju kopeerida. Akronüüm UAC on kusjuures mängus Doom esinev fiktiivne ettevõte nimega Union Aerospace Corporation - niipalju siis assotsiatsioonidest.

Vistale on minu heameeleks sisse ehitatud partitsioonide tegemise võimalus, mis kahjuks aga peagi takurdub. Oma esimesest kettast sain ilusti ära lõigata 90-gigase ja 140-gigase ketta, aga põhiosa 360-st väiksemaks ei läinud. Abi võiks olla ehk mõnest super-defragmetijast, sest pilt võib olla umbes selline:



Ehk siis et pika tühja ala lõpus on indeksfail, mida niisama juba ei liiguta. Okei, vähemalt kaks partitsooni on olemas. Lisaks eraldasin teisel kettal töö jaoks 300 GB.

Vistat peetakse äärmiselt halvaks ja see on mitmetes läbikukkumisedetabelites kõrgel kohal. Aga kas teate ka sellisest asjast, nagu Mojave Eksperiment? Nimelt küsiti grupi inimeste käest kümnepuntiskaalal arvamust Vistast, mis oli keskmiselt 4,4. Seejärel näidati neile demot uuest operatsioonisüsteemist, Windows Mojave, mille hindeks anti keskmisena 8,5. Tegelikult oli aga ikkagi tegu Vistaga. Seda eksperimenti on loomulikult ka kritiseeritud, aga see tõestas siiski, et kui inimesed võtaks Vistat puhta lehena, neile see meeldiks.

Kusjuures, sain endale hiljuti jutuka kaudu uue sõbra, Heleri. Pildi põhjal, mis ta mulle endast näitas, on ta selle neiu moodi, kes on mu graafikakaardi logol.



Millega ikka graafikakaarti testida, kui mitte mänguga? Mänguks siis Need for Speed: Underground 2. Esimene asi on muidugi see, et nägin seda publikut, noh, kes sõdu alguses ja lõpus karjub, teisalt tundus mäng ka kiirem, kuid see võis tuleneda minu harjumuses NFSPU "realistliku" autokiirusega. Igaljuhul on graafika parem, kui enne. Lisaks publikule on näha ka vihmapiisad kaameral ning peegeldused on puhtamad, lisaks olin ma nitroblurri näinud siiani ainult telekamängu-versioonis. Kuna autotulede poolt valgustatav osa on heledam ehk siis ümbrus tumedam, paneb jälle mõtlema sellele, miks on NFSU2-s koguaeg öö ning vihma sajab ka kahtlaselt tihti. NFSU ja NFSU2 on selgelt mõjutatud The Fast and the Furios filmi edust. Huvitav küll, aga filmis oli ka päevavalgust ju! Teine põhjus ööks mängus on aga, et siis torkaksid hoole ja armastusega programmeeritud neoontuled rohkem silma. Ka sademete sagedus on selgitatav programmeerijate eputamisvajadusega. Mõned muidugi ei nõustu minuga selle koha pealt. Igatahes tundub graafika puhtam ja selgem, seega, vahet pole, mis teised halba ütlevad, graafikakaart on tunduvalt parem, kui vanemal arvutil. Lisan ka paar printskriini, kuigi nad on siin rohkem mulle endale silmalõbuks, sest eks lugeja näb pilti täpselt nii hästi kui hea on tema graafikakaart.





Negatiivse poole pealt seda, et kui siiamaani oli see ainult jutu põhjal, et must klaviatuur on halvemini nähtav, siis nüüd on ka kogemus. Kui laualamp ei põle, nagu mul mängides on, tuleb huupi valida. Järgmise klaviatuuri võtan kindlasti valge. Samas, äkki Gennet vahetab välja? Kuid kui ka ei vaheta, on klaviatuurid sellised instrumendid, mida võiks alati igaks juhuks varuks olla. Mängukogemusest halba veel, nimelt Vistaga ei salvesta NFSU2 klaviatuuri seadeid... Muidugi on mul alati võimalus omada arvutil paralleelselt nii XP-d kui ka Vistat ;)

Mängudest on lisaks XP-s debüüdi teinud Spider Solitare'ile veel Chess Titans ja Mahjong Titans.



Lõpetuseks siis Helixist endast ka paar pilti.



No comments: