Sunday 19 October 2008

Ma lähen alla

Kuigi olen läpakaga seda juba teinud, siis täna kirjutasin lauakaga esimest korda (va hädaolukorrad) restartimata plaadi. Miks ma siis ilma muidu ei julgenud?

Põhjus selles, et mul oli ikkag 256, hiljem 768 MB mälu, mitte 4 GB, nagu nüüd. Võite öelda, et kuna mu kogemus pärineb aastast 2001, kui arvutid olid veel virtsahunnikud, on mu kogemus ammu iganenud, aga ikkagi. 2001. aastal oli mul juhus, kus ma suveülikoolis kirjutasin plaati arvutiga, kus oli Corelis mingi pilt lahti, seega mälus. Kuna see oli aga teise inimese töö, siis ma ei julgenud kinni panna. Juhtus aga paratamatu, nimelt arvutil jäi mälu väheks ja ta jooksis kinni.

Selle kogemuse najal teen ma alati arvutile enne kirjutamist restardi, sest kuigi mälu kurnavad programmid, nagu MSN ja Firefox, on kinni pandud, ei pruugi nad ju arvuti mälust täielikult kaduda, seega olen teinud restardi, et olla kindel, et mälu on võimalikult puhas.

Teine asi, mis ma öelda tahtsin, on see, et väide, et reit on allakäinud ja Orkut on kordades soliidsem, kehtis ehk paar aastat tagasi. Ühelt poolt on ka Orkutis tekkimas pubekate ülemvõim, näiteks olid vanasti seal inimesed täisnimedega, kuid nüüd on seal nimed nagu Paula T, Lahehüüdnimi ., Its-its irw ja Oº°‘¨ L ¨‘°ºO, lisaks väärkasutatakse pilditäägimist, näiteks lisatakse mingi pilt väljaheidetest ja pannakse inimeste nimed juurde.

Teiseltpoolt alandab Orkut end ise, sest tegelikult ei ole ju neid aplikatsioone vaja. Jah, sina ei pea neid kasutama, aga kui su sõbrad kasutavad, siis sa neist ei pääse, Pealegi, kui reidis ilmuvad teadetena ainult teiste kommentaarid silnule, ilmuvad Orkutis sinu kodulehel "uuendustena" ka sinu sõprade ja suvaliste inimeste vahelised kommentaarid, mis sind reeglina ei huvita.

Kui reit oli tegutsenud ja populaarsust kogunud juba üle aasta, hakkasid inimesed reidist ära tulema, kuna see oli progressivne läbukeskkond. Kui nii jätkub, hakatakse ka Orkutist ära tulema, markige mu sõnu.

No comments: