Sunday 6 April 2008

Mina ja hull?

Vanal heal ajal tähendas "hull" ikka kedagi, kellel on ajus mõned seosed veidi teistmoodi, kui mõistlikkuse etalonil. Selle definitsiooni järgi olen ma hea meelega hull.

Tänapäevases maailmas ma aga enam eriti ei taha olla hulluks kutsutud. Sõna "hull" tähendus on minu arvates rikutud. Nüüdisajal tähendab "hull" kedagi, kes joob ära üpris mitu alkohoolset jooki ja karjub "Vuu! Vuu!", seda nii sõpradega diivanil istudes kui tantsupõrandal tõmmeldes ja ekstreemsetel juhtudel ka tänaval vandaalitsedes. Muidugi võib seda ka kainelt teha, aga peaasi, et liigutused tantsupõrandal oleks kiired ja jutt diivanil oleks analüüsima hakates seosetu. Muide, kui asi nii edasi läheb, avatakse varsti uus ööklubi nimega Hullumaja, sest "hull" kaotab oma algse tähenduse ja tähistab "peolooma".

Seoses antud teemaga tooks ära ka teise minu arvates absurdse sõna - "pidu", ja sellest tulenev "pidutsemine".

Pidu on minu ettekujutluses... ma ei oska seletada, aga no selline klassikaline pidu, ball, uhkete kleitide ja tordi ning salatiga. Aga täna on sõna "pidu" sünonüümiks sõnale "läbu". Onju nii, et kui teile näiteks sõber helistab, et kuule, täna on pidu Valeki juures, siis pahatihti on see ju lihtlabane kutse jooma. Ja kusjuures keegi minu sõber on Orkutis pannud kellegi iseloomustusse: "Me ikka oskame täiega pidutseda.". Ma ei usu eriti, et silmas on peetud suursugustel ballidel käimist. Aga see, kui mingi pudel käes seosetut möla ajada, ei vääri minu arvates pidutsemise nime.

14 comments:

Anonymous said...

no ja mis siis, et sõnade tähendus on muutunud? keel arenebki kogu aeg, hullu asemel on nüüd väljendid "vaimselt ebastabiilne" jne jne, mis pole siis mitte üheski mõttes paremad või? on ju! hull on ikka päris hull, enamik seda hea meelega ei ole, aga tänapäevased väljendid väljendavad igal tasemel vaimse tervisega seotud probleeme ja ei jäta inimesele kohe templit külge, kui tal probleem on ning ta seda tunnistab.
kas sa kavatsed terve elu sõnade kasutamise üle paanitseda? grammatika on teine asi ja sõna tähendust tundmata kogemata midagi valesti kasutada on teine asi, aga släng on släng ja keele arengus väga tähtsal kohal. ja üleüldse, need üksikud sõnad, pidu jne - kas on üldse vahet, mis sõna kasutatakse? kui kõik saavad aru, noored oma tähendusest, n.ö vanad inimesed oma tähendusest jne jne, siis on ju kõik korras. ära virise, kui sõnade kasutamine sulle nii südamelähedane teema on, siis ürita midagi head ka sel teemal leida, millest rääkida. hakka või arvama, et need eestlased ongi ainult ühed vingujad :p

Anonymous said...

df, ei olegi siis?

Anonymous said...

no ikka on päris piisavalt jah, aga mitte ainult ja päris suur hulk on ikka neid inimesi, kes iga mõttetu asja üle ei vingu ka :)

Anonymous said...

Ehk siis sa suutsid kogu eesti rahva kokku võtta :D Aga nii tegelt ongi. Need, kes vinguvad ja need kes lihtsalt ei viitsi seda teha.
Vahest on aga mõnus vinguda (Y) Endale meeldib ka selle tegevusega teistele pinda käia^^

Anonymous said...

ei noh.. jah, aga päris nii ka liigitada ei saa :) on ikka neid eluga rahul inimesi ka, kes lihtsalt ei pea vajalikuks kõiges jama leidmist, vaid näevad pigem head :)

Anonymous said...

Segaks korra vahele ja ütleks, et kuigi minu toon on alati selline kurjustav ja õpetav, on ka siiski, ma arvan, minul õigus asjade, objektide, moodustiste, abstraktide üle arvamust avaldada.

Ja muide, see, kui mulle miski ei meeldi, ei tähenda hoolimata nähtavasti levinud arvamusest, et ma käin pidevalt ringi vihaselt omaette sajatades.

Anonymous said...

ei käi sa jee. ja arvamust avaldada küll, aga ise ei arva, et liiga palju lihtsalt tühja vingud? no viriseda võib ka ikka jah, aga päris suur osa sellest kõigest ei ole väärt valjult väljaütlemist.

Anonymous said...

Tra, sa oled nagu mingi pubekas. Ja sõna otseses mõttes. Ma ei mäleta, kes, aga keegi ütles, ja mitte mulle, vaid reidi foorumis kellegi veidi intelligentsema jutu peale, et selliseid asju tuleb omaette mõelda. Okei. df, jäta jama - kui sa oled ilus naine, tahan ma suga nikkuda ja kui mingi mees, siis oled sa pede ja käi perse, aga äkki oled normaalne, seega lähme koos jooma? Või noh... kas tahad, et mu blogi oleks üldse selline?

Anonymous said...

pole vaja mõelda nii, et kui keegi midagi veits halvemini ütleb, siis tahab ta hoopis teist äärmust. ütlesin lihtsalt, et ka rõõmus maailm on tore, mitte ei tekkinud mingit soovi, et su blogi midagi muud oleks jne, tule ometi maa peale. a kujuta ise ette, kuidas oleks, kui kõik inimesed vinguks nii palju kui sina. (ei jälgi su blogikommentaare kogu aeg, sattusin praegu lihtsalt juhuslikult pealehele sellel ajal, et sa alles paar minta tagasi vastanud olid.)

Anonymous said...

Kui kõik vinguksid, siis ma ei vinguks - keegi puudutaks ikka samu teemasid, mis mind häirivad.

Kui kõik vinguksid, siis ma vinguksin ikka - selle üle, et kõik vinguvad valede asjade üle.

Anonymous said...

mõttetu ju, minu arust on nii küll toredam elada, et asjad on head ja elu ilus, mitte, et kõik vajaks pidevalt parandamist. ise oled õnnelik või?

Anonymous said...

peace dewds.

Anonymous said...

Ööklubi Hullumaja on tegelikult juba olemas. Väikeses Võru linnas. Tõsi küll, kannab inglise keelset nimetust Madhouse :)

Anonymous said...

Ahhaa... Kusjuures sõna "mad" ajendas ka suht kõvasti seda postitust. On igasugu tränagrupid Mad This ja Mad That. Ja mingid tantsutüdrukud on Mad Girlz, kusjuures Eesti duo. Aga see selleks.