Thursday 23 August 2007

Õllet tahate?

Ühe teatud inimese blogist leidsin teatud kommentaarist ühe teatud lause, mille tsiteerimise pärast see teatud inimene väga kurjaks saab, sest ta võtab seda isiklikult, onju. Teatud. Lause ise on selline:

Mina kipun vahel üsna kuri olema nende pihta kes minu kõrvale suitsetama kipuvad


Koma ei ole. Okei, nii valus kui mul seda ka lugeda pole, on vist tänapäeva netipohuism paratamatu. Ilma komata saab ju kiiremini :) See oli muide mõru, kibe, sarkastiline "empaatiline" smaili. Aga olla kuri kellegi p i h t a? Tahtsin öelda, et ma ei tea, kust selline idiootsus tuleb, et kellegi peale kuri olemisest saab kellegi pihta kuri olemine. Aga ma arvan, et see tuleb eestlaste tavapärasest oma emakeele ohverdamisest ameerikakeelele. Ja tõestage mulle, et ma eksin. Nimelt ameerikakeeles, okei, ingliskeeles, öeldakse angry at somebody, mille otsetõlge ongi kellegi pihta vihane olemine. Samas vaimus jätkates ma ei imestaks, kui tulevikus, kui eesti keel juhuslikult väljasurnud pole, ütleb ema pojale: Mööda seda teed, seal on piim külmkapis. Noh, otsetõlge lausest by the way, there is milk in the fridge.

Natuke teine teema

Õlle on alkohool


Leidke sellest lausest kaks viga. Okei, võib-olla reidivälised inimesed seda teist viga ei tee, sest nad teavad, et nimetav on siiski alkohol. Kuid seda esimest teevad ilgelt paljud. Kusjuures, kui mõtlema hakata, säilitab õlu vist pea kõigis 14 käändes tüve õlu, nii et ma ei teagi, kust tuleb see õlle. Ahjaa, õlletoober ja sarnased liitsõnad.

19 comments:

Anonymous said...

Võtaks küll paar head külma pudelit õlut, tänks!

Anonymous said...

Ma olen alati imestanud, miks sa lõikude lõppu punkti panemata jätad. Miks siis?

Anonymous said...

Lihtne: see on lõigu lõpp ja mingit lauset ei järgne. Järgnev lause on see, mis vajab punkti eelneva lause lõppu. See minu reegel on tuletatud sellest, et kui on üksik lause (pealkiri, moto, tsitaat), punkti pole vaja

Kasvõi sinu enda blogi. The Collected Works lõpus pole punkti

Anonymous said...

Teoste pealkirjad ei vaja punkti.

Anonymous said...

Nnonii..
Sa eksid. Ma ei vihasta kergelt. Mul on hoopis hea meel, et minu kirjutatu andis sulle sissekande kirjutamiseks inspiratsiooni/teemat/kirjutamisainet.

Koma on mul tõesti kahe silmavahele jäänud. Minu viga. Üldiselt püüan ikka neid kasutada, ent sõna pihta kasutasin ma tahtlikult.

Seda väljendit on mõningad mu head sõbrad kasutama hakanud just selle omamoelise kõla tõttu. Ja kuna mu blogi on mulle netipäevikuks, mille sissekanded ei pea sugugi ametlikus vormis olema, otsustasin kasutada vähe humoorikamat sõnavara.

Otseloomulikult ma tean, et pihta on selles kontekstis vale, ent see on nö. kaunikõlalisem- kuidagi armsam ja sestap ma seda kasutada tahtsingi.

Niisiis.. Komavea ma parandan ära aga sõna pihta jätan ma siiski alles. :)

Anonymous said...

Ups. :)
See lause oli hoopis ühes kommentaaris mille ühe teatud inimese sissekande alla kirjutasin.
Seega ei saa ma komaviga parandada.

My bad.

Anonymous said...

Hehhee :D :P

Anonymous said...

Ja Peeter, kas väikeste tähtedega kirjutatud sissekandepealkiri kah ühtib mõne grammatilise põhitõega? Ise eelistan kah seda väikese-tähe varianti, nii et ega ma sind ei üritagi parandada ega midagi, lihtsalt huvitab.

Anonymous said...

No blogides olen hakanud suur tähega lauseid tegema, et keegi ei noriks, kui ma nende keelt norin, aga MSN'is teen ikka väiksega. Ma ei viitsi pikalt seletada, seega... Arvuti. Shift. Tüütu

Anonymous said...

Mina olen üks selliseid kellele arvuti šift mingit tüli ei tekita. Ikka ja alati alustan igat lauset msn-is suure algustähega. Lihtsalt olen niimoodi ära harjunud ja see meeldib mulle.

Anonymous said...

Lõigu lõppu punkti mitte panemine on häiriv. Ja, frankly, tundub veidi silmakirjalik.

Anonymous said...

Ma tean, mind jubaaa peksti MSN's selle eest, et kuidas ma üldse julgen keele teemal rääkida, kui ma lõikude lõppu punte ei pane....................... Aga inimesed, kellele arvuti on uus asi, või kes on lihtsalt ogarad teismelised, panevad punkte ja hüüumärke üleliia, ma võin ka panna....... siis vähemalt ei ole puudu!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111111111

Anonymous said...

Ääh, see kõlab juba nagu ühe kunagise vipibeibe konto reidis. Kus ta vabandas oma komade puuduse välja sellega, et ladus palju komasid ühte ritta ja ütles, et pangu igaüks nad sinna, kuhu tahavad.

Anonymous said...

No maitea... See, mis ma tegin, oli jah veidi lapsik, aga mis sa hädaga teed? Ma lähen närvi norjate peale. Olen jah nõrk näed, lähen närvi. Kuid ma ei usu, et ilmas on eriti palju oma tööd hästitegevaid liikluspolitseinikke, kes ise kunagi reegleid ei riku. Mina ei mängi nende inimestega, kes arvavad, et ma pean ise absoluutselt kõike korrektselt teegema, et lunastada endale õigus vigu märkida

Kui sa oled lohakas ja ajad endale restoranis kastet peale, siis sõbra ütlemise peale sa pühid näo ära, mitte ei ütle, et kuule, ära mölise, sul endal on palju suurem plekk!

Anonymous said...

A kui tal ongi, siis ikka ütleb küll, mh.

Anonymous said...

"kuule, ära mölise, sul endal on palju suurem plekk!"

Haha, ma naeran ennast laua alla kusjuures. xD

Oota Peeter, mis sa räägid.. Sa lähed närvi norijate peale? Minu arust sina norid ju koguaeg kõige ja kõigi kallal. :)

Anonymous said...

Kus viga näen laita, seal ma kohe ei saa laitmata jätta. Palun anna andeks, kallis Marite. Ja sorri, ma kirjutasin norjate. Ma häbenen nüüd

Anonymous said...

Hull asi, et norjate. Kõik said ju aru, mis sõna see on. :)
Lihtsalt vaata, teised võivad ka närvi minna ju, kui sa norid. :P

Anonymous said...

Mõnikord kasutan ise ka selliseid väljendeid, mille puhul tean, et need pole grammatiliselt õiged, aga samas kõlavad huvitavalt. Mõnikord on aga juhuslikud apsud, mida ei ole tähele pannud. Selliste asjade eristamine võib olla küllaltki keeruline.