Friday 17 August 2007

Lapsi tuleb harida

M - Pop Muzik (Youtube link)

Et te ei arvaks, et A-Rühm tegi ühele oma kuulsamale loole ise meeletult originaalse tausta. Ja pole ime, et nad selle loo valisid. Ma muidugi ei tea, äkki neile lihtsalt tundus, et saab laheda tausta oma loole, aga ma ei imestaks, kui valiku põhjus oleks selles, et tegu on looga, mis oli vist maailmas üks esimesi lugusid, mille sõnad olid äärmiselt lihtsad, kuid meloodia nii köitev, et levis tantsusaalides kui kulutuli. Lugu peetakse ka üheks esimeseks, mis kasutas mainstream muusikas süntesaatoreid. Ahjaa, lugu on aastast 1979.

Trans-X - Living on Video (Youtube link)

Olen kuulnud, et ilmas on uus tränategija nimega Pakito. Trans-X'i lugu on lingitud sellepärast, et te jumalaeest ei arvaks, et kui tänapäeval mingi hea lugu sita hulka satub, et see on midagi originaalset. Ahjaa, lugu on aastast 1983.

Kim Wilde - Kids in America (Youtube link)

Eelmine aasta tegi tränamaailmas julmalt ilma Cascada. Osad nende lood on ju tegelikult head, aga jällegi... Need lood, mis neilt head on, pole originaalid. Noh, Cascada-kuulajad on vast nii vanad küll, et läksid kooli aastal 1998, kui tuli Savage Garden'i lugu Truly, Madly, Deeply, nii et seda nad ehk Cascada originaaliks ei pea. Kids in America puhul aga ma nii kindel pole. Lugu siis aastast 1981.

Roxette - How Do You Do! (Yotube link)

Jällegi väike pettumus Cascada fännidele, eriti neile, kellest see lugu vanem on. Lugu aastast 1992.

X-Perience - A Neverending Dream (Youtube link)

Ärge naerge. Hoolimata sellest, et tegu on 1996. aasta looga, polnud mu 15-aastane Cascada't kuulav sõber seda kuulnud.

Harold Faltermeyer - Axel F (Youtube link)

See siis kõigile tuntud breem-breem'i vend. Ja minu silmad on ise näinud, kuidas keegi umbes 12-aastane kirjutas foorumis, et Crazy Frog writes good music. Väga tõenäoliselt arvas ta siis, et Crazy Frog on ise need lood välja mõelnud ja välja nuputanud, ning tegu on originaalloominguga. Muide, mul on sellest loost vähemalt viie erineva esitaja versiooni, ja ma usun, et neid on veelgi. Crazy Frog'i fännide kurvastamiseks postitaks siia ka Popcorn'i lingi, aga kahjuks ei tea ma selle originaali. Tean vaid, et varasaim aastaarv, mis ma olen leidnud, on 1979 (kui ma õigesti mäletan), aga sel aastal väljastasid selle loo kaks erinevat esitajat. Axel F on aga kirjutatud aastal 1984, ja usun, et kes teab seda lugu, teab ka filmi, kuhu see lugu kirjutatud.

1 comment:

Anonymous said...

Wikipedia teab aga rääkida, et Popcorn on kirjutatud aastal 1969