Thursday 15 April 2010

Oi, aga...

Otsid netist midagi tõmbamiseks? Kasuta torrente, on ikka kindlam. Mingid suvalised lehed võivad propageerida pahavara ja seda üks neist just tegigi.

Äkitselt läks Firefox kinni ja miski XP Antimalware hakkas mu arvutit skännima. Kuna ma polnud sellist asja endale installeerinud, panin skänni kinni. Otse loomulikult tuli hea soovitus programm osta. Ja siis hakati mind pommitama system tray balloonidega, et leiti viirus, mu arvutit jälgitakse, mu süsteemi kaaperdatakse ja muu selline. Osav nipp muidu, panna ikoon system tray'sse ja luua mulje süsteemiteadetest. Ja muidugi, kuna XP Antimalware oli kirjutas registrisse viirusekaitse ja tulemüüri alistamise, hakkas Windows Security Center kisama, et mu tulemüür ja viirusekaitse on välja lülitatud ja nendeks oli toodud XP Antimalware. Mida pahalane aga veel registrisse tegi, oli *.exe failide käivitamise keeld.

Leidsin netist üsna palju õpetusi, kuidas toimida. Irooniline on aga, et kuidas sa regedit'i käima saad, kui on käivitamise keeld? Õige lahendus oli safe mode, aga kuni ma selle peale tulin, ajas ikka segdusse küll, et miski ei käivitunud. Muidugi nüüdseks on asi korras, kuid eks mul olid igaks juhuks vajalikud failid D-kettal ja mul on siin kaasas isegi XP installikas, mis, nagu näha, ei olnud sugugi asjatu abinõu, sest läks ju peaaegu vaja.

Olen korduvalt kirunud, et minu fotokal on manuaalfookus väga tüütu. Enamasti kasutan seega autofookust, nii ka täna. Seekord aga fokuseeris ta peale ühe pildi mingeid põõsaid ja soovitu sai udune. Ja ei ole ka eriti tõenäoline, et soovitud nähtus ronib taas aia peale ja tõuseb tagajalgadele ning seisab paar hetke ilusti paigal... Kurat, et välja ei tulnud. Ja kui hakkasin siis manuaalfookust sättima, otsustati, et aitab küll.

No comments: