Wednesday 23 September 2009

Teine väljalase

Windows 95 oli oluline samm edasi, kuna Windows muutus iseseisvaks operatsioonisüsteemiks. Windows 98 oli samuti oluline uuendus, kuna lisas, eriti oma teise väljalaskega, kasulikke uuendusi, nagu täiustatud USB ja võrguvõimaluste toetus. Windows ME ja Windows 2000 olid ehk veidi läbikukkunud, kuid neid ei kommenteeri, kuna pole kasutanud. Isiklikust kogemusest lisaks, et Windows 98 suutis juba mängida korraga kaht heli, ehkki hiljem mängukäsu saanud heli oli märgatavalt madalama kvaliteediga.

Windows XP on... vaimustav. Kasvõi juba see, et sissetorgatud väline seade tuntakse kohe ära. Tagantjärele on selgunud, et nii mõneski osas on XP parem, kui Vista või Windows 7. Ehkki mul on Vista ja ma olen rahul, on mul teises arvutis XP. Levinum, 32-bitine XP, ei toeta küll üle 3GB mälu, kuid ega 32-bitine Vista ka ei toeta. Samas, ja see on puhtalt oletus, võib mu kahegigane XP olla mitte palju halvem kui neljagigane Vista. Pealegi mängivad jõudlusel ka muud komponendid ja nende ühilduvus kaasa.

Muide, Windows XP kohta infot otsides tuleb välja, miks eelistan ingliskeelset Vikipeediat - võrrelge vastavat eesti- ja ingliskeelset sissekannet.

Legaalselt on XPd suhteliselt võimatu saada, kui, siis tasub proovida leida edasimüüjaid, kellel on seismajäänud koopiaid. Mul on kaks legaalset XPd, aga üks on mul kasutusel ja ega emalt ka poleks ilus ära võtta (minu endine läpakas sai temale).

Igatahes ostsin ma osta.ee-st kilepakendis aktiveerimata XP Professionali, mille alghind oli 499 EEK, lõpphinnaks kujunes aga 1024 EEK. Hinna selline tõus viitab, et XP järele on nõudlus olemas. Kusjuures ma ei eelista Professional'i Home Edition'ile. Professional'il on põhiliselt juures vaid serveritoetus, mida tavakasutajal niikuinii vaja ei lähe. Olin ehk loll, et niiviisi ostsin, aga vähemalt mitte nii loll, et osta eraldi litsentikleeps, mida ka seal saidil ikka ja jälle müüakse.





Ülemised pildid siis oksjonilt, alumised siis juba minu voodi pealt:







Nagu näha, on pakendis hologrammidega peaketas ning neli "must-valget" ketast, mis on siis mitmekeelsed installikad, igalühel umbes viis keelt peal. Eestikeelset ei ole, kuna Microsoft Eesti loodi alles 2003. aastal.

Kui välja arvata see, et olin oma graafikakaardi installiplaadi pannud mitte kõige meeldejäävamasse kohta ja sattusin seda otsides lausa paanikasse, läks installimine igati ladusalt. Kuna tegu oli plaadiga, millel oli peal Service Pack 2, oli esimeseks laetavaks uuenduseks peale WGAd Service Pack 3, mida ei õnnestu mitteehtsale Windows'ile paigaldada. Igatahes paistab kõik igati okei olema, olen püüdnud meeles pidada ka oma üleskirjutusi.

Muide, tühisena paistvad asjad loevad kasutajamugavuses palju. Jah, need on kõigest pisiasjad, aga mulle meeldivad Vista failiotsing ja see, et my computer näitab kettaruumi. Jah, XPs on otsing ja kettanäit olemas, kuid otsing on (eeldades, et tead shortcut'i) WinKey + F > täpsustamine > täpsustamine ning alles siis otsimise alustamine, ja my computer näitab ketta suurust alles hiirega peale minnes. Vistas vajuta aga WinKey + F ja otsing käib juba trükkimisega parallelselt ning my computer näitab kohe ketta juures infot selle hõivatuse kohta.

Samas, tunnistan, et ei tea, kas neid seadeid XPs Vista sarnaseks muuta saab ning et Vista otsing on selline vaid siis, kui arvutil on failid indekseeritud ning sa ei taha ise otsingutingimusi muuta.

No comments: