Sunday 14 June 2009

Hansanetis...

Alates 18. maist saavad paroolikaardi kasutajad teha päevas ülekandeid 3000 krooni ulatuses. Sellega seoses pakub Swedbank võimalust soetada soodsa hinnaga ID-kaardi lugeja.


Ja samal ajal viis sama asja sisse ka S|E|B. Noh, mis mina sinna teha saan, et kuigi mul on ID-kaart, mind see asi ei rõõmustanud? Üks pilt ütleb rohkem kui teaduslikult valideeritud sõnade hulk:



Kuid S|E|B ütleb IEga siseneda proovides ID-kaarti ei leita või on Teie sertifitseeritud sessioon kasutatud (sulgege veebilehitseja ja avage uuesti) ja Swedbank koguni Kasutajatunnus/püsiparool on sisestamata (sinna ongi võimalik ainult kasutajatunnus sisestada).

Kuna, nagu pildil näha, loeb http://sk.ee/id-kontroll mu kaardilt välja, et olen täitsa Peeter, siis ei usu eriti, et probleem on minu arvutis, nagu mulle kahtlemata infoliinist öeldakse. Ei ole kontrollinud, muidugi.

Kusjuures, Kõige lihtsam moodus ID-kaardi kasutamiseks vajaliku tarkvara kontrollimiseks on külastada lehekülge https://www.sk.ee/cgi-bin/tervitus. Firefox, millega vist ei saagi igal pool ID-kaarti kasutada, ütleb lehe kohta Secure Connection Failed, www.sk.ee uses an invalid security certificate ja IE lihtsalt Internet Explorer cannot display the webpage.

Installisin endale ka kõik lehel https://installer.id.ee/manualinstall_est.htm sisalduva (Firefox'iga), kuigi IE draiverid olid mul olemas, aga lootsin, et äkki on Firefox'iga toredam. Ja mis sa kostad? Saingi Swedbank'i sisse, kahjuks S|E|B aga ei lase, hetkel minu eksimuste tõttu.

Mina olen terve mõistusega inimene, vähemalt siis, kui ma pole paanikas. Hullumeelsuse tunnus on ju see, kui inimene sooritab sama tegu uuesti ja uuesti ning loodab erinevaid tulemusi. See, et mu ID-kaarti peale sk.ee mujal ei tunnistata, sai selgeks pool aastat tagasi. Praeguse proovimise tingis lihtsalt see, et ma ei mäleta oma S|E|B parooli. Selle neetud sundvahetuse tõttu on mul aeg-ajalt tegu, et mõistatada, mis parooli ma nüüd panin. Enamasti tuleb esimese korraga meelde, aga seekord... Olete teinud liiga palju edutuid katseid U-Netti sisse logida. Teie kasutajatunnus on lukustatud 12-ks tunniks.

Mis mõttes nagu? Mina pole süüdi, et olen keevaline inimene ja panen lampparoole, kuna pangad arvavad, et olen oma arvuti keylogger'eid täistõmmanud tähtis riigitegelane - miks mul ei võiks olla sama parool ja võimalius seda ise valitud ajal vahetada? Täiega viitsin minna välja mingi automaadi juurde, et näha, palju mul raha on.

No comments: