Thursday 6 March 2008

Seda tüdrukut seal neljandas reas

On inimesed ja on muusikakollektiivid ehk lühidalt bändid. Mõned bändid meeldivad inimesele ja ta nimetab seda lemmikbändiks. Mõni läheb isegi niikaugele, et nimetab end mõnda "bändi läbi ja lõhki" tundvaks. Siin tulen mina ja ütlen: "Ei!".

Loomulikult võib tal õigus olla, kuna ta näiteks kogu bändi diskograafia, vähemalt nende ametlikud stuudioalbumid, läbi kuulanud. Aga äralaitmatu ülbus on bändi tundmist väita, olles läbi kuulanud vaid bändi best of'i. Umbes-näiteid ma ei hakka tooma, seega räägin endast.

Mina tunnen ja tean vaid kolme suurt bändi: ABBA, 2 Unlimited ja üllatus-üllatus: Iron Maiden. Viimast ma ei loeks oma lemmikbändiks, aga ma olen neilt kõik peale ühe stuudioalbumi läbi kuulanud, lisaks veel nende live plaadid. Isegi oma noorusest pärit lemmikut - Roxette - ei saa ma selles kriteeriumis mainida, sest nende esimene album ja hispaaniakeelsed balladid on mulle veel võõrad. Ka Madonna ei saa mainitud, sest tema albumid enne 1989. aasta "Like A Prayer'it" on mul ka kuulamata. Muide, nii Madonna kui ka Roxette'i kuulmata albumid on mul olemas, aga pole olnud viitsimist. Ja Iron Maiden on pooltsiit, sest ma ei kuulanud teda täie tähelepanuga.

Muidugi tean ma kõiki või enamikke lugusid bändidelt, kes ongi välja lasknud ühe või paar plaati, aga noh, see pole suur saavutus, kui ma olen kuulnud, näiteks, kõiki Nancy lugusid, ehkki ta ilmutaski vaid ühe plaadi + mõne loo pealekauba.

Eesti poppmuusika vallast ka küsimus: Mis loost on pärit antud sissekande pealkiri? Ning eriti hea meel on mul öelda, et guuglist vastust ei leia, vähemalt mina ei leidnud. Vaatasin küll ainult esilehte, aga esilehel on minu loogika järgi täpseimad vasted.

2 comments:

Anonymous said...

Lõvisüda?

Anonymous said...

Ei ole see noorus nii hukas midagi :)