Friday 8 June 2007

Rappaminekud

Last.FM'is on kohe näha, mida kuulavad intelligentsed inimesed. Vennaskonna lugude pealkirjad on ilusti "Ainult esimse suurtähega", Terminaatori laulud on aga enamik "Läbiva Suurtähega Kirjutatud". Ameerikakeeles jah on pealkirjas iga sõna, välja arvatud artiklid ja eessõnad, suure tähega. Eesti keeles aga on pealkirjas ainult esimene sõna suure tähega, lisaks veel nimed. Aga "Pankuri Tütar ja Töölise Poeg" on jama. Jah, mul tõesti ei ole pohui. Muidugi kuulavad Terminaatorit ka intelligentsed, keeleoskajad inimesed, aga Last.FM'i läheb lugu kirja nii, nagu selle esimest korda kuulaja on kirjutanud. Ja esimest korda kuulavad Termika lugusid ikka fännid, kes, kahju küll, aga karmilt öeldes on harimatud pubekad. Ja harimatud pubekad toovadki vabanduseks, et netis on õigekirjast pohui. Keeleoskajad üldiselt sellist vabandust ei too. Ja juhul, kui tuleb kasvõi üks mölin minu kohta, siis mina kirjutan vahel teadlikult väiketähega, aga samas muid vigu üritan iga hinna eest vältida.

Ostsin Jan Uuspõllu Tartusse tuleku DVD. Jah, ostisn. Nii et jah, tegijatel on raha käes, ja seega arvatavasti minu arvamusest täitsa pohui. Aga minuarust on see ääretult pruunikas DVD. Hea, et veel film ise peale panemata ei jäänud. Menüüdest, jah, on mingi hädine stseeni valik, aga muud ei midagi. Isegi keelt (audiot, sealhulgas kommentaare) ei saa valida, ja subtiitreid ei ole. Samas ma kolmandate isikute kaudu tean, et musta materjali peaks olema. Ka loogika ütleb seda, sest ei saa ju olla, et kõik saadi esimese võttega peale ja midagi üleliigset ei filmitud. Isegi tulnukal, mis on 22-minutiline film, on untsu läinud stseene ja ka kaks kommentaarirada. Ehkki elame riigis, kus enamikule elanikkonnast on tähtis ainult film, on siiski DVD üheks oluliseks väärtuseks lisad. Kiidan siinkohal Tomb Raider'i DVDsid, kus on ilusad (interaktiivsed) menüüd ja lisasid on ka korralikult. Ainus, millest tunnen puudust, on untsuminekud. See-eest on aga kustutatud stseene ja intervjuusid.

Ja mina olen solvunud, ma sain baka eksami E (nagu umbes 3-), ma tean, et essee, mis andis 10 punkti 30-st, oli mul väga jama ja kahte fakti ma ka ei teadnud, aga ülejäänu kohta ma kirjutasin ju asju.

1 comment:

Anonymous said...

Aga "E" on juba isegi 51% teadmisi...