Monday 13 July 2009

Suitsukonid tänaval

Alustasime sellest, et kell kümme sõitsime Tartust Tallinna, läksime lennujaama ja sõime omletti. Tallinnast sõitsime Helsinkisse ja just nagu laevasõidu puhul, tabasin ma ära momendi, millal võib paha hakata. Ja kui šokolaadi jagati, selgitas vanaisa mulle, et kui sööd, siis sa neelatad ja rõhk sisekõrvas ja suus tasakaalustub ning kõrv ei lähe lukku. Mina järeldasin, et põhimõtteliselt on see siis sama nipiga, mis luksumise peatamine. Kui sa külma vett jood, et luksumist peatada, siis sa ju hoiad hinge kinni ja neelatad. Ja seda saab ju ka joomata. Täpselt samamoodi on siis õhurõhuga. Kui lennuk hakkab laskuma ja rõhk muutub, neelata iga natukese aja pärast ja see hoiab kõrvu lukku minemast.

Helsinkist Pariisi sõitsime lennukiga Airbus A321, kus saime lihapalle riisiga. Ohutusjuhedis oli toodud pleier ja selle üle oli tõmmatud punane rist. Samamoodi läpakas ja DVD-mängija. Mingi aeg aga otsustasin siiski pleierit kuulata, sest paljud minu ümber tegid kas seda või vahtisid läpakat ja stjuuardesse ei paistnud see morjendavat. Huvitav oli ka see, et ohutusjuhised olid LCD ekraanil 3D-graafikana. Ja kõrgete pilvede peal sõites oli mulje, et all on mingi lõputu mannapudrukauss. Nimelt me sõitsime peaaegu 11 km kõrgusel ja kulgesime veidi üle 800 km/h, nii et ärge öelge, et ma ei ole kiiresti sõitnud!

Juhtus üks asi, milles ei saa süüdistada mitte prantslasi, vaid soomlasi. Nimelt saabus meie pagas hilisema lennukiga, kusjuures pakiletis seletades tuli meie juurde üks neiu, kes oli ka Eestist ja kelle pagas ka hilisemaks jäi. Esmaspäeva lõunaks konverentsi avapaugult tulles oli aga tähtsaim kott kohal.

Huvitav on see, et Pariisis, vähemalt seal, kus me kõndisime, oli toidukohti pea igal nurgal, aga toidupoode ainult üks. Isegi suures kaubamajas olid ainult söögikohad.

Ahjaa, olen kuulanud ainult prantsuse muusikat. Praegu mängib Jean-Michel Jarre ja lennukis kuulasin Air'i. Ja kujutan ette, kui suure šoki Ralf saab - ma olen Pariisis tasuta wifis. Kuigi jah, administraatorilt sai parooli ja muud wifid, mida kätte saab, on turvatud või tasulised.

No comments: