Sunday 19 November 2006

Dandee 2000

Minu esimene isetehtud CD on tehtud, kui usaldada kataloogide kuupäevi, 7. Juulil 2000. Kusjuures kõigil kataloogidel peale ühe on kellaaeg 17:15, sel ühel aga 17:58. Peal on mõned mängud ja -demod, programmid, fondid, animeeritud gifid, mp3ed ja kolm muusikavideot.

Aga põhjus, miks ma selle plaadi jälle välja võtsin, ei ole mingi lampnostalgia, vaid ma otsin midagi, mis peaks kuskil olema. Ehkki olen ka oma vanu CD-sid ära rikkunud, millest on kahju. Mul oli kunagi endamodifitseeritud Duke Nukem 3D: Atomic Edition. Et noh, kui keegi mäletab, siis user.con'i (konfiguratsioonifail) sai ise muuta. Vähe sellest, et mul oli relvade laskemoona maksimumkogus muudetud, oli mul ka sees leveleid, mida originaalmängus polnud. Ja mõni level oli natuke muudetud, näiteks sai esimese maailma esimesel levelil kohe shotgun'i. Plaatidest veel niipalju, et tegin Otile hiljuti sünnipäevakingituse; andsin ära vanu plaate, mida enam ei kasuta.

Kuid isekirjutatud plaadid olid sellest ajast, kui ma juba hulgi plaate kirjutasin, ja tihti sai ka asju topelt, sest mõnd faili oli sobis mitmele plaadile sokutada. Muidu oli kingitute seas ka ostetud piraatplaate. Nendega seoses olen otsustanud, et mul on kas originaalplaadid või siis koopiad, millest on selgelt näha, et isekirjutatud. Näed, jutt hüppab siia-sinna, olles vaid lõdvalt seotud.

Selgub, et sahtlis, kus mul on neid suvaplaate, ei olegi teisi algusaastate plaate. Kõik on sellised, mida ma enam ei vaja. Seega, mu nänninäljas sõbrad, tulge külla ja annan ära. Neid pasaplaate on tõesti... No mitte palju, aga mul on tunne, et varsti peab hakkama lihtsalt ära viskama. Muidugi on ka võimalus, et viia välja kuhugi avalikku kohta, võib-olla mõni saab õnnelikuks. Ehkki on väike lootus, et keegi leiab ja tõesti läheb koju vaatama, mis peal on. On ju ka võimalus, et lititakse niisama või satuvad nad hoopis mingitele kodututele, kes ei ole arvutit unes ka näinud. Jah, littima on noortepärane sõna, retsima on vist juba liiga vanamoodne.

Ja rääkides Duke Nukemist, mul ei lähe ta, see on siis Duke Nukem 3D, käimagi. Õieti läheb, aga tal on mingi puue. Ma ei oska seda paremini kirjeldada, kui et pilt on uimane. Vanadest mängudest rääkides tuli mul veel meelde, et peaks NFS: Porsche Unleased'ile XP patch'i otsima, see on esimene NFS, mis nägi korralik välja, ning samas viimane (või isegi ainuke?), milles oli hea muusika. Nimelt mul on olemas kõik NFS soundtrackid alates viiendast, ehk siis Porschest. Aga Doom II: Hell on Earth läheb mul käima :). Seda ma mängin ka ikka suht tihti, viimasel ajal küll selle lisavarianti Evilution

1 comment:

Anonymous said...

Omal ajal sai DN3d's päris mitu episoodi valmis treitud. Muidugi ei puudunud con failide näppimine, oma vastaste tegemine jne jne jne. Tegevust jätkuks väga pikaks ajaks. Mäletan veel, et üks suuremaid projekte oli Tartu kesklinna viimine mapi tasemele (kasutasime enda tehtud digifotosid majade katmiseks näiteks). Aga soiku jäi just seepärast, et uuemad mängud tulid peale ning kadus mõte jamada. No ja eks see motivatsioonikene hakkas samuti ennast ammendama. Mnjaa, nostalgia.