Tuesday 27 October 2009

Ribad

Üks mu sõber sai endale laiekraanmontori, teine noolib seda juba kuid. Kuna mul on laiekraan, siis jagan veidi kogemusi.

Avi-formaadis failidega on lihsam, sest korralikud videod on tehtud ilma mustade ribadeta ja laiekraanfilmidega on kõik väga okei. Ühest erandist veidi tagapool. Täisekraanfilmidega on aga veidi probleemne, sest kuigi on täitsa loogiline, et WMP ja Winamp näitavad neid täispikkuses, mis tähendab, et laiusest ülejääv osa on lihtsalt must, on neil programmudel progressiriba ja nupud all ning aktiivsena nähtaval, kuid nad ei tule filmi peale, vaid liigutavad filmiakent väiksemaks ja see häirib. Sama on ka laiekraanfilmide puhul, kui kõrgus täidab kogu ekraani. BSPlayer aga kuvab vaikesetingutega täisekraanfilmi ekraanilaiuselt ehk kaotab alt ja ülevalt paljutki ära. Kuna mittetäisekraanrežiimis saab akna suurust muuta, olen lahendanud probleemi enda jaoks viisil, mis lubab mind kursis hoida ka mujal toimuvaga:



DVD-filmide puhul aga on üks suur mure. Nimelt DVD lahutus on võrdne 4:3 kuvasuhtega ning laiekraanfilmid on salvestatud ülemise ja alumise ribaga, mis aga tähendab, et arvuti kuvab ju ka neid, seega näeb laiekraanfilm laiekraanmonitoril välja selline:



Windows Media Center'i puhul nii ongi, aga Corel WinDVD 9 võimaldab pilti venitada, küll aga pildi moonutamise hinnaga. PowerDVD pidi lahe olema, ei ole seda veel proovinud.

Mind häirivad paljud asjad, kohati absurdsed. Kuid tegelikult, ega ma ei ole ainus, keda häirivad üsna tühised asjad. Tean inimesi, kes kardavad lahtiseid MSNi aknaid. Kui põhjus on liiga palju aknaid taskbar'il ehk start-ribal, siis palun, MSG Plus'il on lahendus nimega grupeeritud vestlused:



Sedaviisi on mul alati start-ribal kaks MSNi-akent. Ja nagu näha, on ülemine kontakt hetkel väljas. Hetkel klõpsasin küll suvalised seesolevad tuttavad lahti, aga vahel on muul seal niimoodi kasvõi viis akent, mulle subjekt on väljas. Minu põhjendus on see, et hoian neid lahti juhuks, kui meil taas vestlus peaks tekkima.

No comments: