Monday 23 March 2009

Portable Document Format

Saab lahe olla ja skännida otse PDF-formaati. Aga saab ka skännida näiteks TIF-formaati ja pärat pilte veidi töödelda, eriti, kui raamatus on trükimusta ja lehed on kollased. Ja mis argumentatsiooniga keeleinspektsioon põhjendab sõna skannima? Niipalju, kui mina tean, kõik skännivad, keegi ei skanni. Huvitav, kas fuck you eestindataks ka kui futsk jou, et olla kirjapildile truum, kuigi hääldus on veidike teistmoodi?

Arvutikaitse.ee soovitas programmi Foxit Reader, mis pidi ka PDFe oskama teha. No programm töötab ja on esmapilgul okei, kuid konvertimine nõuab pluginat, mis teatab, et ei toeta 64-bitist süsteemi. XP peal ei viitsi hetkel proovida. Tõmbasin Image Converter Plus'i, kõige väiksemate seadetega sain 293-megasest TIFimerest 3-megase PDFi. Samas, lehekülgi oli sel dokumendil 17 ja mul on arvutis 150-leheküljeline PDF, mille suurus on vaid 354 kilobaiti.

Samas, kui suurtel onudel on vaja suuri faile, võime need neile saata, aga kui endatarbeks PDFe teha, saab lähtefailid IfranView'i abil väikeseks teha, ehk saab siis ka imepisikesi PDFe teha.

Ja selle kohta, et Raigo siin magas, ma panen kasvõi enda jaoks kirja, et enam ma teda siia ei taha. Ta norskab ja ma lihtsalt ei saa magada. Ning öösel üleval olemine tähendab päeval magamist ja minu, kes ma ei suuda ajutisi hüppeid rütmis teha, ööpäevane tsükkel on jälle rikutud. Paika saamiseks võib mul kuluda paar nädalat ja kui ta veel tahab kord kahe kuu tagant siin öömaja, siis, tänan, ei.

Ning veel üks asi, mille peale Joonas räägib mulle südantlõhestava ja pisaraidkiskuva loo, kuidas minu vaene väike emmeke on minule pühendanud tohutult aega ja energiat, et mind üles kasvatada ja toita. Tead, ei koti hetkel. Huvitav, kes see oli, kes enne minu tööleminekut tõotas, et ei tema hakka minu najal elama? Hetkel on mul igatahes tunne, et emme ei võta minult raha laenamist kui mingit viimast õlekõrt, ta lausa arvestab sellega. No 3000.- alles sai, nüüd ütleb nagu muuseas: Kuule, sa selle 1200.- unustasid kanda. No mida kuradit ta teeb oma rahaga? Mul on olnud talle need tuhanded kanda sellepärast, et ma kogun, et osta endale midagi suuremat. See raha ei ole mu arvel selleks, et emmele kanda! Aga kui mul õnnestub kord osta see midagi suurt? Kas siis on mingi tüli majas, et emme raha on ilma tema teadmata kulutatud, mis siis loomulikult on tegelikult minu raha, aga mida sellena justkui ei tunnistataks? Jah, ma ei taha temalt raha tagasi. See ei ole mingi jõukur, see on teadmine, et sellel pole mõtet, et ta maksab tagasi ja siis laenab kohe uuesti.

Ja tõesti, Joonas, jah, mul on kahed 650.- maksvad Skullcandy klapid. Ma ei eputa nendega, mul on endal kergem, kui ma ei pea pidevalt vahetama. Saa üle oma jõukuri-sildist. Olgem ausad, tubaka ja alkoholi peale läheb üüratult. Kaks pakki päevas on 1680.- kuus, lisaks veel sõpradega ehk mitu korda nädalas niisama paar "õllet" (õlut). Hoia see kokku ning varsti on sul Skullcandy, iPod Touch, videokaamera ja monitor ning maakerale seitse ringi peale tehtud. Muide, see iPod, mis Triinul on, selle järgi ei tahaks küll endale seda. Ning iTunes hakkas mind ka häirima.

Ma ei ole muidu mingi selline, kes müüjatega räägib, aga täna ostsin pliiatsiteritajaid ja ütlesin müüale seda, mis, ma ei tea, kas on tõestisündinud või ei, aga ameeriklased kulutasid 5 miljardit, et leiutada pastakas, mis kirjutaks ka kosmoses, kui venelased kasutasid lihtsalt pliiatsit.

No comments: