Wednesday 30 August 2006

Aususe halb maik

Originaalplaatidel on internetiühendusega inimeste seas kahtlane maine. Ma ei ole muidugi mingit katset teinud selle tõestamiseks, aga mul on jäänud selline mulje, et muusika üle otsustatakse allika järgi, kust ta saadud. Kui muusika on tõmmatud netist, siis on reaktsioon: Oh, kust said, see on väga hea muusika. Või noh, väga hea asi. Aga kui seesama muusika on pärit poest ostetud originaalilt, öeldakse umbes, et Mis sa ostad selliseid asju, see on ju jama!

Mina aga ostan originaalplaate, ikka uhkem tunne, kui endal on lugu originaalplaadil olemas. Mis siis, et ripin plaadi arvutisse ja kuulan sealt. Mainiks ära ka selle, et kui ma näitasin Maritile plaati NRJ One Hit Wonders, siis ta ütles, et tal on enamus laule olemas, ja andis plaadi tagasi. No daa, mul olid ka enamus lugusid enne plaadiostu olemas. Ja ikkagi ma väidan, et ta pole seda plaati kuulnud. Ta ei ole ju kuulnud lugusid selles järjestuses. Ja minuarust järjestus mängib väga suurt rolli. Minu jaoks pole plaaditäie lugude tähestkulises järjekorras, ja selles järjekorras, mille artist on lood plaadile pannud, kuulamine sama. Henry Laksi plaati Hoia mu poole hakkasin ma tänu sellele rohkem kuulama, et sain teada järjestuse, milles lood plaadil on; lood olid mul juba ammu olemas.

Ja kuna justnimelt minu blogi on see, mis saab otsustavaks võitluses piraatluse vastu: ma ostan originaalplaate ka näitamaks muusikule/ kollektiivile, et mulle nende muusika meeldib, ning sest plaadi välja andmine võtab ka raha*.

____
* Margot ütles, et seda võiks ka mainida

7 comments:

Anonymous said...

No kus kohast sa sellist jama välja imed, et:

" aga mul on jäänud selline mulje, et muusika üle otsustatakse allika järgi, kust ta saadud. kui muusika on tõmmatud netist, siis on reaktsioon: oh, kust said, see on väga hea muusika. või noh, väga hea asi. aga kui seesama muusika on pärit poest ostetud originaalilt, öeldakse umbes, et mis sa ostad selliseid asju, see on ju jama!"

wtf?

Piraatlusevastased võitlejad on umbes sama mis homoaktivistid, mõlemad võitlevad õige asja eest(tolerants ja ideede kaitsmine) aga ega see neid rahva silmi vähem pedeks ei tee.

Anonymous said...

muidugi ma tahaks toetada oma lemmikartiste ja osta nende originaalplaate, aga anna andeks, et kõigil pole kohe tagataskust võtta 250 krooni, et seda teha.
üleüldse olen ma väsinud sellest piraatluse üle tänitamisest. kui sa ostad originaalplaate, edu sulle, jätka samas vaimus, samamoodi jätkavad samas vaimus need, kes muusikat internetist tõmbavad. eksju.
ja selle muusika allika järgi otsustamise mõtlesid sa ise välja. või on su tuttavad lollid, et niimoodi vahet teevad.

Anonymous said...

no ma muidug jätsin jälle veidi vale mulje. ma ei lähe ka pimesi midagi ostma, enne tõmban netist ja kuulan ikka tubli kümme korda läbi. ja edasi ma tõmbamise kohta ei kirjuta

aga seda, kust ma jama välja imen, ma ei oska öelda, lihtsalt tundub - konkreetseid näiteid ja fakte ja tõestusi ei ole

Anonymous said...

Oleks mul raha, siis ma ostaks kõik originaalplaadid. Päriselt ka. Mulle meeldib, kui ma saan toetada oma lemmikartisti/bändi. Kahjuks on selle rahaga kuidas on.

Anonymous said...

genky jutu peale seda, et mul peaks ikka täiega palju raha olema, et kõik kätte saada, mida ma tahaks. nimelt nii mõndagi plaati, mida ma kafin, ei toodeta enam. kätte saaks neid vast küll, aga oksjonitelt ja enampakkumistelt, või ka haruldaste asjade poodidest, mis on välismaal. viimel juhul läheks raha siis transpordikuludele. ja seda nii eestist tellides, kui ise järgi sõites

Anonymous said...

Tegelt see süüdistus minu kohta on natuke vale, ses mõttes, et ma ütlesin, et mul on need lood olemas sellepärast, et ma neid enam eriti ei kuula lihtsalt. Enamik neid lugusid on mul kassettide peal (no jah, raadiost lindistamine oli ju samuti piraatlus...). Lihtsalt see plaat ei pakkunud mulle nii palju huvi, et kuulata.
Ma oleks nüüd su blogis nagu näide sellest, kes plaate tõmbab ja kõrvetab - tegelikult olen viimase paari aasta jooksul enamiku oma plaate ostnud. Ma lihtsalt ei viitsi tõmbamisega vaeva näha, poodi minna ja osta on ju kõvasti lihtsam. Plaadid jube kallid? Mul on õnnestunud igasugu allahindluste aegu endale plaate suht soodsalt soetada. Ja 250.- plaadi eest ei ole ka nii suur raha kui võtta, et mingi riidekalts maksab umbes sama palju.
Prioriteetide küsimus üldiselt.
P.S. Seda, et aususel halb maik juures oleks, pole mina küll täheldanud.

Anonymous said...

Procyon - on küll nii jah. see pole niisama välja imetud, ise olen ka selliseid reaktsioone kohanud ja oi kui palju veel.