Thursday 3 March 2011

Sendid

Ma ei huvitu poliitikast. Aga ma olen kuulnud, et Savisaar on paha-paha. Arvan, et inimesi, kes identifitseeruvad antud posti kahe esimese lausega, on küllalt. Siiski, ma ei luba endal laskuda nõnda madalale, et ilma midagi teadmata hakata kuulutama, et Savisaar on pede. Jah, oma silmaga näinud, et keegi just nii ütleb.

Oma väheste teadmistega oman Savisaarest pisut põhjendatult negatiivset arvamust. Kui majanduskriis oli popp termin, süüdistas Savisaar ülemaailmses majanduskriisis pisikese Eesti pisikest Ansipit. Ja kuigi tänaseks on ehk inimesed, kes Internetis kolavad, oma hääle juba e-valimistel andnud – mina näiteks olen – toon teieni paar lõiku sellest, mis Savisaar mulle kirjutas. Miks olen Keskerakonna meililistis? Sõber saatis mulle Edgari jõulukaardi, ja ma pole end listist huvi tõttu kustutanud. Mina ei tea täpselt, kes meile kirjutab, kuid alla on kirjutanud Savisaar:


Käisin hiljuti Soomes ja nägin oma silmaga, kui pungil on laevad Eesti inimestest. Enamik neist ei sõida aga ostu- ega puhkusereisile. Inimesed käivad laevaga Soomes tööl, sest kodumaa neid enam ei vaja. /---/ Eesti ajaloos 1944. aasta „Suure põgenemisena tuntud“ sõja jalust lahkumine viis meilt 60-70 tuhat inimest. Praeguste ränkade majanduskriisi aastatega on Eesti kaotanud umbes samas suurusjärgus rahvast. /---/ Ansipi võimu jätkumisel võid olla kindel, et Eesti rahvaarvu langus kiireneb veelgi.


Need kaks lauset ja nende taustalaused panevad mõtlema. Muidugi, jah, Savisaar oskab rahvale ajupesu teha, need argumendid on kergesti usutavad. Kuid siiski, inimesed sõidavad välismaale kas töötama või lausa elama, sest miinimumpalk on seal kõrgem kui meie keskmine palk. Ja see viimane lause – kas Savisaar hakkab lapsi tegema?

Ka teine kiri õhutab neid valima, kuid veelgi loogilisemate argumentidega:


Varem või hiljem peame ikkagi vaatama Eestis valitsevale olukorrale silma ja otsustama koos, mida teha, et oma riik taas õigele teele juhtida. Kui ka Sina usud, et aeg on viimane midagi ette võtta endiselt kõrge tööpuudusega, ülejõu käivate maksude ja hindadega, siis liitu valimistel nendega, kes nõuavad muudatusi.


Ma millegipärast ei usu, et kõik teised erakonnad arvavad, et Eestil läheb erakordselt hästi, ning et las see tööpuudus olla, ega see kedagi ju ometi ei sega.

Minu poliitikakauge arusaam on muide, et jättes kõrvale megaedukad väikeriigid nagu Šveits, on näiteks Ühendriikide hea elu põhjuseks suur territoorium. Kui mingi ettevõte lööb läbi, siis ta lööb kohe väga massiivselt. Tänu hästiarenenud infrastruktuurile transporditakse nänni igale poole laiali, kõigele leidub ostja. Ja kui Eestis on mitmetuhandene tiraaž hea näitaja, siis seal müüakse sama kaupa miljoneis. Ja nemad on olnud iseseisvad kümme korda kauem kui meie. Tänu suurele kasumile saavad nad lubada endale meie silmis ehk mõttetuid töökohti, nagu parkija (pargib autosid), tervitaja (tervitab poodi sisenejaid ja vastab küsimustele) ja kotipoiss (laob ostja kaubad ostukottidesse). Samas on need töökohad siiski inimeste elu hõlbustamiseks, mitte nagu Keskerakonna andeks, kuid mõtlema hakates magedas, reklaamis.

Ja andke andeks, mis lause on Valige Keskerakond ja tööpuudus likvideeritakse? Mis see on nagu N-Liidus väidetavalt oli, et sind suunatakse tööle, tahad või ei taha?

No comments: