Wednesday 20 January 2010

Seagupp

Olen viimastel päevadel mänginud üht vana mängu, millel, nagu paljudelgi teistel mängudel, on siiamaani aktiivne fännibaas: Duke Nukem 3D. Huvitaval kombel pean siiski viisakaks tänada Ralfi, ehkki ta mind otseselt selle mänguga üldse ei aidanud.

Ahel sai alguse sellest, et kuskilt ajendas mingi assotsiatioon mind taaskord mõtlema, mida ikkagi ütlevad Wolfestein 3D SS üksuse tüübid surres, kas I'm leaving või Mein leben? Muidugi arvestades, et mäng toimub Saksamaal, ei peaks tegelikult kahtlust olema.

Igatahes ei lähe Wolfenstein 3D loomulikult Vistas käimagi, XPs ma vist ei olegi proovinud. Kuigi olin emulaatoritest muidugi kuulnud, polnud ma neid kunagi kasutanud. Ralf soovitas mulle vanade mängude jaoks DOSBox'i, mille ka tõmbasin, kuid esialgu ei läinud Wolf töölegi. Üritasin teda nimelt käivitada isetehtud *.bat failist, kus oli kirjas wolf3d.exe goobers. Mina ei tea, miks ta *.bat faili peale käima ei läinud, aga ei, goobers pole mingi minu nõme vaimukus. Wolfenstein 3D on nimelt selline mäng, kus koodide kasutamine on hästi keeruliseks aetud. Mäng tuleb - kui ise kirjutada, töötab DOSBox'is ka - käima panna parameetriga goobers ja enne koodide kasutamist tuleb vajutada shift + alt + backspace - just korraga vajutades - ning alles siis saab kasutada koode.

Mis mind viis aga Duke Nukem 3D juurde, oli see, et Wolf läägis täisekraanil jube palju, sama, miks ma ei saanud windowsi jaoks kohandatud Duke Nukem'it mängida. Oleks ma ometi manuaali lugenud, ka seal on kirjas, et maksimumlahutus ei ole soovitav, kuna mäng läägib tohutult. Duke Nukem 3D jaoks aga ei ole niisiis emulaatorit tarvis, vähemalt mitte siis, kui sul on Windowsi jaoks kohandatud versioon, nagu xDuke või EDuke32. Minul jookseb xDuke 1280 x 960 lahutusel ilusti.



Mäng on minu jaoks piisavalt lõbustav ja tore oli seda üle kümne aasta taas mängida, no seitsme kindlasti. Tutvustama ei hakka, lugege ise, samuti võib huvitada läbimängimisõpetus. Duke Nukem 3D plussiks mainitakse huumorit. Kõige meeldivamad naljad on aga ettekavatsemata naljad. Duke ütleb ju vahel vaenlasi tappes igasugu asju, eks? Aga mängu seisukohalt ei vallanda häälefaili mitte see, et just Duke tapab vaenlase, vaid vaenlase surm. Tulemuseks on situatsioon, kus - ja mängus on selliseid kohti - toimub plahvatus, mida ei algata Duke, kuid mis tapab lähedal olija või vaenlane jääb ise ukse vahele ning Duke ei ole vahel isegi situatsioonist teadlik, kuid ütleb: Damn I'm Good.

Igatahes oli mul vanast ajast meeles kirg muuta *.con faile ja hiljem ka leveleid. xDukega aga ei tulnud kaasa ei *.con faile ega map editori. *.con failid on muidugi olemas, aga *.grp failis, mis on kokkupakitud fail, seega on kaks võimalust - kas leida kextract.exe või hankida endale mängu originaalversioon, kus need failid olemas.

Olen muutnud praeguseks kolme levelit, mida ka välja pakun - E1L1m.map, E1L2m.map ja E1L3m.map. Võimalik, et panen siia neid kunagi veel, aga siis ainult esimsest episodist, sest kuigi tegu on 1996nda aasta mänguga, pole teine, kolmas ja neljas episood vabavara. Leveleid on muudetud minimaalselt, kuid lisakraami saamiseks on vaja teada salakohti. Ka pakun välja faili user.con, mida kasutades on kindla peale väljaminek surematuse koodi kasutamine. Kuid ilma selleta - ja juhiks tähelepanu ülevalpool olevale kuvatõmmisele - ole väga ettevaatlik! Kuvatõmmisel on sigavõmm võtnud mu rajalt maha vaid ühe pumppüssilasuga. Originaalsätetega oleks tal vaja olnud kahte-kolme lasku. Seega relvad on tugevamad, laskemoona mahub rohkem ja plahvatuste mõjuala on suurem. Väikse lohutusena sisaldab suur esmaabikohver aga 200% tervist. Kuna pumppüssi tugevuseks on mul pandud 40 ja lähitabamuse korral on kahju seitsmekordne, on kolmanda leveli alguses - sul pole ju relvi - asendatud alguspunktist paremal olevas putkas sigavõmm asendatud tavasõduriga, sest sedaviisi modifitseritud pumppüssiga sigavõmmi on veidi lootusetu paljakäsi maha kiskuda. Putkasseminekul aga tegib väljapoole putkat kohe üks sigavõmm, aga putkast saad sa ainult püstoli, nii et ka siin on Duke ebavõrdses olukorras (muidugi hea õnne korral jõuad enne salakasse, kus on pumppüss).

Muidugi saab vaenlate ellimineerimise lihtsustamiseks ka mitte relvi tugevdada, vaid panna kõigi vaenlaste tugevuseks näiteks 1 ja siis olla õnnelik, et saad lõpupaha ühe jalalöögiga pikali. Samas võivad ektreemsportlased muuta arvu negatiivseks, mis muudab vaenlased surematuks.

Muide, xDuke puhul võib häiriv olla hiirelukk, mis tähendab, et hiirt saab ainult mängus ja mänguakna piires kasutada. Kui tahta vahepeal blogida, peab hiireluku maha võtma.

Kavalused, mida ma ei teadnud:

- kahandatud olekust väjumiseks kasuta stereoide
- pissimine suurendab su energiat 10% leveli jooksul
- sigavõmmi on kasulik mitu korda külmutada, sest temalt võib mitmeid asju saada (testimisel sain esimese korraga pumppüssi, teist korda ei midagi ja kolmndal korral armor'i)
- pisut taastab energiat ka tualetist, purskkaevust või hüdrandist joomine (vädetavalt kuni 50% leveli jooksul, aga mina sain 29st 100le)
- surnuks kukkumist aitab vältida seinapommide paigaldamine, kuna see peatab su kukkumise (samas, jetpack'i viimasel hetkel sisselülitamine aitab ka, selle avastasin muidugi juba ammu)

No comments: