Thursday 13 August 2009

Parasiitvärdjas

Eile tegime vanaisaga pisikese reisi Rakverre vahepeatustega Pajustis ja kuskil enne ja pärast Laiuset ning tagasitees Mustvees, kus Ankru baar kinni oli. Pajusist korjasime peale ühe tirtsu, kes end reidis reklaamib õela ja vastiku elukana. Tegelikult on ta nimi Birgit ja mulle ta küll meeldis. Isegi vanaisale meeldis. Sõit sinna ja tagasi oli vahepeatustega kolm tundi, aga minu jaoks oli see seda väärt. Ka vanaisale ei olnud see sõit koormaks, talle meeldis.

Muidugi sadas eile üpris palju vihma, nii et Palamusel me ei peatunudki, kuid vahepeal sai ikka kuivalt välja ka. Tagasi tulles sain alles kolme tunni pärast kodus kuivad riided selga, kuid paljud veel peale Birgiti on nõus minuga paduvihmas jalutama? Muidugi oli tal vihmavari, aga vähemalt ei jooksnud ta kiunudes siseruumidesse. Pealegi oli tal fotokas, mis eriti märjaks saada ei viitsi. Mul oli ka, aga ma ei hakanud varjukit ära kruvima ja kotti panema, las harjub minuga.

Muideks, oleme Birgitiga mängind võrgus Need for Speed Hot Pursuit kahte. Otse loomulikult oleme peaaegu alati viimaste seas, võtame, vähemalt mina võtan seda kui sõitu omavahel. Profid eputavad oma manuaalkäigukastiga ja Birgit on ka nüüd ähmi täis. Jah, ma tean, et päriselus eelistavad ka rallisõitjad manuaalkasti, võib-olla on eelistavad isegi pehmelt öeldud.

Öeldi, et manuaalkastiga saab kiiremini sõita. Küsisin Birgitilt irooniliselt, et kas manuaalkastiga on kohe tippkiirus suurem? Mina kui autovõhik tean ainult seda, et manuaalkast annab valikuvabaduse, sel ajal kui automaatkast on seatud teatud kiirusel, kui pöörded eelmise käiguga liiga suured on, järgmise käigu panema ja kiirusel, mil pöörded liiga madalad, eelmise käigu panema. Mind vahel veidi häirib, kui kurvi võttes ja kiiruse langedes auto vahetub kiiretele pööretele ja mootor hakkab lõugama. Ja see on ka kõik.

Pigem segab manuaal, sest kui õigel hetkel käiku ei vaheta, ei tõuse kiirus ja mootor ka ehk plahvatab, kui see on õige sõna. Ja kui hakata kohapealt sõitma kohe viienda käiguga, ei ole auto jõud nii suur ja kohapealt raskem ära saada.

Olen sõitnud manuaaliga ja ei leia, et see oleks mul kiiremini sõita lubanud. Kuigi olen võhik, olen piisavalt mõtlev, et mitte võtta arusaamata omaks midagi, mida targemad ütlevad. Enne ma manuaali austama ei hakka, kui mulle pole seletatud, kuidas ta kiiremini sõita võimaldab.

Veel üks lõik. Kui me vanaisaga mulle läpakat valisime, ütles ta inglise asetusega klaviatuuri kasuks seda, et seal on sümbolid, mida me tööks palju vajame. Mis sümboleid eesti klaviatuuril ei ole? Pigem ei saa ma inglise asutusega klaviatuuril eesti seadistusega (mida ma blogides ju kasutan) nurksulge, sest seda nuppu vasaku shifti ja zeti vahel ei ole, nii et ha!, nad ei ole eesti asetuses punkti ja koma kohal, kuid nad on olemas. Teises kohas, kuid olemas on ka kant- ja ümarsulud ning veel palju muud. Ainus, mis silma torkab, on tiinerite nunnusmail, vähemtuntud ülemise noolena ja ehk üldse mittetuntud, kuid õige nimega astendusmärk - ^. Eesti asetuses on ta, jah, mitte päris shift kuus, kuid alt gr + ä.

Madonnast blogida ei kõlba, aga sellest, kui loll on Joonas, kirjutan küll


No see pole ehk täpne tsitaat, aga umbkaudne küll. Mis ma sellest Madonnast blogin? Käisin, jah, kontserdil, mis siis? Teatud asju võtan külmalt, nagu ka Pariisisõitu ja ülikooli lõpetamist. Pariisist tegin kaks postitust sellepärast, et ma tahtsin, mitte blogikohustusest. Ma blogin siis, kui mind midagi kirjutama kutsub, ning kui see on teemal, mis jälle kõik on valesti, mis seal ikka. See on minu blogi ja ma nutan kui ma tahan. Sa nutaksid ka, kui see juhtuks sinuga.

1 comment:

Drawulf said...
This comment has been removed by the author.