Thursday 27 August 2009

Supervõimed

Selleks ei pea olema Chalice, et omada mingit erilist võimet. Samas on osadel inimestel lihtsalt teatud oskusi, mida teistel ei ole, aga mis on üsna tavalised. Näiteks mina saan keele täiesti torru keerata, aga Andre ei saa peaaegu üldse kõverdada.

Fotograafiaga seostub üks oskus, mida mäletan juba põhikooli ajast. Jumala populaarne om ju inimesel näo ees käega lehvitada ja panna ta oma kätt jälgima. Mina kogusin aga veidi feimi sellega, et jäin rahulikuks, kui silme ees vehiti. Nüüd, hiljem, saan seletada, et ju ma siis fokusseerisin pilgu kaugusesse ja ei lasknud end lähedusest häirida.

Hiljuti sattusime Joonasega rääkima, et kui panna sõrm näo ette ja pilk kaugusse suunata, muutub sõrm uduseks. Joonas väitis, et tema oma silmi niimooodi fokusseerida ei saa. Rääkisin sellest ka Birgitile, kes Tartus käis, ja tema hakkas fotokaanaloogiale toetudes arutlema, et inimese silmaava on vist suur (või väike, ma ei ole ikka fotonduses äge), sest väga uduseks sõrm ei lähe. Järeldasin sellest, et tema suudab silmi fokusseerida.

Muide, see ei ole kerge, aga vahel õnnestub mul see ka monitori taga istudes, kui mu vaateväljas ei ole kaugemaid objekte, kuid ma justkui vaataks monitorist läbi. Huvitav kogemus.

Tegime Birgitiga ka pildi, kus meid mõlemaid oli kaks; oleks tahtnud rohkem, aga ma ei seletanud alguses ideed talle (ta oli esimesena fotoka juures) piisavalt hästi ja ta tegi nii, et esimene pilt tuli meiega keskel. Rohkem ta ei viitsinud teha, aga ma loodan, et tal tuleb valmispildist isu teha neid veel, kui me kunagi kohtume. Jah, ma tahaks sarnast pilti ka Priidu ja Joonasega, üksi mul juba kaks on.

Ma teen hetkel vanaisale kodulehte, millele ma võin ka kunagi viidata, kuid ma kardan wannabe-itimeeste vingumist. Nimelt tahan teha hästi lihtsa, võimalikult tekstipõhise, ilma fläši ja jaavaskriptideta. Igatahes, kuna päis jääb ehk liiga tühjaks, teeks sinna mõne foto. Kuna päis on aga madal ja lai, siis, kui tahta enam-vähem tervet foto, sobib sinna mõni panoraamfoto. Ja seda ma tahaks just ise teha, sest eelmine kord oli mul ikka kõvasti nõrgem fotokas ja ka statiivi ei osanud ma käsitseda.

No comments: