Monday 5 January 2009

Kaanealune ralli

EA ametlik väide olevat, et Need for Speed: Undercover on "juurte juurde tagasi minek". Lõppkokkuvõttes võib öelda, et on küll. Okei, pole ühtki Ferrari't, kuid autode valik on palju laiem. Esimeses mängus oli kaheksa autot, peale Ferrari ja Acura on ka siin kõik margid esindatud, osadelt tootjatelt isegi samad põhimudelid. Ja ei olnud esimeses mängus kõik superautod, oli ka kolm jaapanlast.

See välja reklaamitud 160 kilomeetrine ala, kus ringi sõita, on ikka suur. Keerasin kiirteelt võmmide eest põgenedes kogemata ära, aga sõitsin ikka pikalt. Kui see 160 kilomeetrit on ümbermõõt ehk siis maantee kogupikkus, siis sõidetav pindala tegelikult 40 ruutkilomeetrit ei ole, sest vahepeal on ikkagi laht ja ka maantee on kohati krussis, aga kuna vahepeal on ikkagi linnaalad ja maanteed ikka annab läbi sõita, siis jah, ma küll kordan ennast, aga ala on tohutu.

Olen nõus teatud mängu kriitikaga, nimelt juhitavus on kohati halb (täpsemalt allpool), varjud tunduvad, nagu oleks need kirvega hakitud (all ehk mõnel pildil) ja taevas on liiga udune. Selline tunne, et taevaks ongi mingi blurritud pilt, sest isegi kui auto seisab, on taeval liikumisudu-efekt.

Pole silma jäänud, et keegi selle üle kurdaks, aga üks kahest - kas ma pole piisavalt võimalusi lahti lukustanud või saab Undercover'is tunduvalt vähem välimust tuunida kui Underground kahes.

Kurdetakse ka, et mäng on liiga lihtne. Mulle aga meeldivad kerged mängud, seepärast mulle Underground 2 meeldibki (jah, Undercover ka). Raske mäng nõuab pingutust ja sama sõidu mitu korda läbisõitmist. See on ju hea, nii peabki, karjuvad Priit ja Joonas ning kõik teised mõistlikud inimesed. Aga ei ole. Kui sa sõidad mingi sõidu ja paned sinna sisse pingutuse hulgas X ja saad võidust rahulduse samuti hulgas X, siis on kulud ja tulud tasakaalus ja kõik on okei. Raskesse sõitu paned sa pingutuse X + n, kuid võidu korral on ikka rahuldus hulgal X; sa ju ei hakka käsi plaksutama ja karjuma ning kõiki tuttavaid läbi helistama? Seega, kui rahuldusaste on X ja pingutus X + n, nad ei võrdu, seega on kulud (pingutus) suuremad kui tulu (rahuldus) ja minu jaoks ei tasu sõit ennast ära. Kusjuures alguses tunduvad jamade autode tõttu sõidud igavad/rasked, aga kui tuleb lahti piirkond nimega Sunset Hills, lähevad sõidud lõbusamaks, sest on palju avatud maanteed ja autod küündivad kiirusteni üle 290 km/h. See aga ei tähenda, vähemalt minu puhul, et iga sõidu esimese korraga ära teen. Huvitav, kas need, kes leelutavad, et sõidud on liiga lihtsad, peavad lihsaks ka sõite, kus on vaja aja peale kuhugi jõuda, samas raputades enne kohale jõudmist oma sabast võmmid? Lisaks on mängus ka sõite, mis on tunduvalt raskemad, kui "lihtsad" sõidud.

Autosid on neli levelit ja kuna ma eelpool ütlesin, et rasked sõidud on minu jaoks hoopis tüütud, siis mitte meeletult rasked, aga kiire südamesagedusega sõidud on sellised, kus ma astun madalama klassiga autodega kõrgemate vastu. Muide, Supra'ga (tier 3) olen mitu korda sõitnud Lamborghini'de ja Porsche'de (tier 2) vastu, kus kõvim vastane on siiski teine Supra. Aga vingem võit oli Dodge Charger Super Bee'ga (tier 3) sõita klass kõrgemate vastu, kus liider oli kaks klassi kõvem - Bugatti Veyron.

Esimene karjäär läks kannide vahele, kuna auto võeti ära. Aga teisel katsel lülitasin autosave'i välja. Autosave'i mahakeeramisel on suuri eeliseid. Kui sind kinni võetakse, saad alati võtta ristivaba salvestuse - soovitan seivida peale iga raskena tundunud sõitu. Samuti võimaldab turvaline taastepunkt osta uusi autosid ja neist õige valida, et siis kindla peale välja minna. Kuna maanteelahing Viper'iga jäi Supra jaoks küündimatuks, pidin ostma järgmise tasandi auto. Sõelale jäi kaks autot - Lamborghini tundus küll käes lendavat, aga Porsche tundus paremini kiirendavat; tehase seadetega ol mõlema maksimumkiirus 314 km/h (Supral teise tasandi tuuninguga 303 km/h). Teised autod tundusid statistika järgi kehvemad, kuigi on võimalus, et tuunituna on nad kõik võrdsed.

Olin seisus, kus mul oli piisavalt raha, et osta Porsche või Lamborghini, kuid esimest ei saanuks teise tasandi riistvaraga üldse tuunida, teisel saanuks vaid pooled asjad, seega lootsin, et saan ühe neist võita. Otsustasin aga siiski osta, kuna maanteelahing Viperiga tundus olevat oluline takistus edasikulgemisel ja Dodge Charger'i võitsin alles esimese leveli viimase sõiduga. Arvan, et tegu oli leveli lõpuga, sest pärast seda tuli teine regioon lahti. Ahjaa, mängu progressi saab vaadata kaardi pealt, valides õige käsu.

Aga jah, kokku on neli sõitu, mille eest saad valida luuseri auto. Auto saad aga ka osta, kuid müüa on mõtet vaid suures hädas. Võidetud autosid müüa ei saa, seega kui on ikka suur soov lahti saada, viska minema. Ostetud autosid saab müüa, aga hind on nutune. Näiteks minu Porsche maksis 212 000, müües pakutakse sulle aga ~65 000. Mängu alustades on sul Nissan 240SX, mille poehind on 20 000, müües saaksid aga ~9500. Ja investeerides ~100 000 auto riistvarale, saad pakutavaks hinnaks ~13 000. Muideks, sõites saab igasugu boonuseid, üks neist on allahindlus juppidele.

Väga kasulik vihje kõigile on see, et kui politsei sind taga ajab, on huvitav sõita mõnele ehitusplatsile või nii, sest - sul tuleb ka ülesandeid hävitada riigivara, kus on seda kasulik teada - tõenäoliselt kukub piiba-piibadele mõni ehitusobjekt teele ette või lausa auto enda peale, ja politseiauto hävimine läheb riigile maksma 3000$ - kahjuks see raha aga mängijale ei tule. Muide, mul oli just sabas mingi kari piiba-piibasid ja mingi ehitusplokk kukkus kogu karjale peale, nii et kaotasin kogu kamba ühe laksuga. Samuti, mis puudutab võmme, siis Joonas ütles, et järgi nad ei hüppa, seega saab neid nii maha raputada. Ei oska kinnitada, kuid võib-olla jah, tavavõmmid ei hüppa, aga mida "ohtlikum" on sinu auto, seda vingemad piiba-piibad sulle kraesse saadetaks. Ja võmmiporsched hüppavad mis kole.

Samas on mängu loadingu ajad ikka väga pikad. Näitab videot, mida mina pole suutnud veel vahele jätta (korduvsõitude puhul siiski vahel saab). Seega igakord, kui alustad sõitu uuesti, tuleb kannatada mingit idamaist muusikat ja vahel üsna pikka videot. Saan ka aru, et Joonasele meeletult meeldib see, et kui politsei sind märkab, jääb pilt seisma ja tuleb suurendus näitamaks, et vot, sind ümbritsevatest võmmidest märkas just *tema* sind, aga see segab sõitu ju. Ja katkestamatud videod on ka see, et kui on juba ju selge, et sind võeti kinni, on vaja ikka näidata pool minutit mingid videot, kuhu ja kuidas sind täpselt lüüakse. Samamoodi, nagu võmminäitaja, segab ka hüppekaamera. Aga kui mul on vaja peale võmminäitamist või hüpet kohe keerata? Öelge, et see ei sega, I dare you! Ja tegelikult pole ju ka lahe raisata oma raskelt teenitud raha mingi auto peale, mis keerleb nagu sundliigutustega baleriin või lasta end kolm korda kinni võtta ja samuti raha neelanud auto kaotada. Lisaks nõustun vist ka kriitikaga, et juhitavus on halb. Mina aga ei lahmiks niisama, vaid ütlen, et autod kipuvad üle keerama ja ummikutest on raske välja rabeleda. Kuigi mitte juhitavuse probleem, häirib ka see, et kui sõidad mõnele tavaautole sisse, pidurdavad nad ja keeravad sulle ette. Ma saan aru, et nad tahavad saavuda reaalsust, aga kui ma seda tahaksin, läheksin õue.

Seoses reaalsusega... Reaalsuses ei saa ju niikuinii autole reset'i teha, seega on veidi mõttetu see, et reset on, aga ei tööta. Ma ei räägi politseist, siis oleks jah reset "liiga lihtne", aga no varasemates mängudes sai küll vastu posti pannuna reset'i vajutada. Nüüd on terve sõit sellepärast kannide vahel, et teinekord ei taba uhke ja kirju graafika tõttu ära, kus on liikumatu objekt, eriti kui sul on kolm võretükki, kahe taga neist on madal betoon ja ühest pead läbi sõitma. Kuigi vahel on süüdi ka enda suutmatus autot teel hoida.

Bugatti Veyron'i tasuta saamisest pühi suu puhtaks. Pink Slip sõite on küll neli, aga tier 3 autosid on kaks, tier 1 on null. Ja muusika? Tiinerite rõõmuks ja meiesuguste härmiks on hiphoppi ja kolledžirokki, aga suhteliselt vähe isegi. On Drum'n'bass, electro ja muu eksperimentaalkallakuga muusika, millest kõike ehk niisama eriti ei kuulaks, kuid mängu nad sobivad. Mul pole midagi kitarride vastu, aga Ladytron'i loos Ghosts on nad minujaoks pisut toore kõlaga, aga paratamatult hakkab mängus seda lugu kuuldes kummitama there's a ghost in me who wants to say I'm sorry.

Toimetus: Tõmbasin gamecopyworld'ist 100% läbitehtud mängu ja proovisin autosid, mis tal oli. Bugatti Veyron ja Lamborghini Murcielago kiirendavad tuuliselt, paari sekundiga 250 km/h sees. Kahjuks pole nii hea sõitja, et oleks tippkiiruseni jõudnud. Raha tal niipalju pole, et Pagani Zonda osta, müün kunagi uuesti selle salvestusega mängides mõlemad superautod maha, ehk saab raha kokku, et proovida. Muidugi esimese klassi autosid on veel.

Ja mina arvasin, et seitsme võmmi rivist välja viimine on palju; ei, sattusin missioonile, kus oli vaja 15. Sain 19, kuid rekord oli siiski 30, aga siis võeti kinni kah.

Mängu otseselt kaotada ei saa, aga sundseisu satud küll. Kui sul traviraha pole, võetakse auto käest, isegi kui see on esimene rist. Pink Slip'idest saab tasuta klooni teha, aga see on tehase seadetega ja tuunimisraha ka pole. Ahjaa, tal oli viis võidetud autot, mul on kolm ja üks on ees. Mul on aga Porsche ja statistika väidab, et mul on neli võidetud autot. Seega arvatavasti on nii, et kui mingi auto ostad, jääb üks autovõit vähemaks. Tääm! Eks ma proovin siis uuesti otsast mängides Porsche võita, mitte osta.

Toimetus 2: Politseiga on igasugu häirivaid ja naljakaid asju, mainiks esimesest kategooriast ära, et politsei maasturid on võimelised ka Bugatti Veyron'ist mööda kiirendama; teisest, et isegi niisama käituvad nad imelikult. Seisin ise autoga kuskil ja järsku kuulsin kellegi mootorit kõrgetel pööretel ja siis nägin sirgel teel servast-serva vingerdavat piiba-piibat, kes kolmandal korral sõitis vastu seina.

Exclusive Autodelistis tähendab seda, et Playstation kahele ja Wii'le mõeldud versioonides neid ei ole. Neile platvormidele on omakorda eksklusiivsed aga Chrysler 300C SRT8, Infiniti G35, Koenigsegg CCX, Lamborghini Gallardo (standardmudel), Mercedes CLK 500 (W209), Mercedes SLR McLaren (standardmudel), Mitsubishi Eclipse (4G), Nissan 350Z (Z33) ja Renault Clio V6 (Mk II).

Kui keegi huvitub, siis tuunitud superautode tippkiirused, mõõdetud rajal Gold Coast to Causeway, mille lõpus on pikk sirge. Bugatti: 404, Ford: 374, Audi: 378, Pagani: 396, Lamborghini: 370, Chervolet: 375, Porsche: 387, Nissan: 390, McLaren: 393.

Ja ma veel pole otsustanud, kas mäng uuesti teha või mitte, aga Porsche ost selles mõttes vale ei olnud, et teise tier 2 Pink Slip'i võidab alles mängu lõpus ja selleks on BMW M6.

Toimetus 3: Huvitav on aga see, et kui sa sõidad võmmitakistustesse sisse, siis vahel on tõesti nendes efektivideotes näha, kuidas asjad kukuvad neile peale, aga vahel ei näe sa ühtki tabamust, kuid ikkagi saavad võmmid pihta.

Muide, sattusin foorumis lingile, kus keegi sõdab kullermissiooni - hea on vaadata, et ma pole teps mitte ainuke, kes ei oska ideaalselt sõita. Kuid kui juba videote linkimiseks läks, vaadake seda ka. Ja siis meenutage mängu algusvideot. Nagu mida? Kas peategelane ehk sina oled mingi keskealine mees? Nojah siis, eks me pea harjuma, et lisaks motomeestele hakkab nägema ka keskealisi ja vanemaid tänavasõitjaid. Samas kinninabimisvideotes näitab mingit noormeest ja mängu lõpuvideos näitab seda keskealist meest justkui sinuga rääkivat.

Tegin just ära ühe minu jaoks raske sõidu. Jah, saan aru, et ebaintelligentsete inimeste jaoks oli minu eelnev seletus X + n > X täiega segase peksmine, aga mis mina teha saan, et mul on tohutu needus: analüüsivõime. Tegin sõitu vähemalt kümme korda ja mina kui mõnes asjas tohutu ekstravert tegin üsna häälekaid kommentaare. Aga kui ma võitsin, siis ei toimunud mu näos mingit erilist liikumist (mu näos ei liikunud ükski muskel ütlevad need, kes ei tea, et inimkeha liigub ka tahtmatult). Ja ongi nii. Ma pingutasin nagu loll ja ei saanud mingit elamust ega vaimset rikastumist. Tavalisest suurema pingutusega peaks kaasnema joovastus!

Samas peab ära mainima, et ei tea, kas süüdi on juhtimisoskuse boonused, mis natukesehaaval parandavad autode võimeid või mis, aga tegin ära sõidu, milleag tükk aega hakkama polnud saanud ja seega vältinud. Ja tegin ta ära esimese korraga. Nüüd tuli küll väike rõõmuhüüatus - kuki mmmuki!

Rasketest sõitudest veel. Kui sul on vaja varastada neli autot (ütleb jah kuus) 48 tunni jooksul, siis Corvette'iga on võimalus petta, kui aega on. Esimene kord tegin ausalt ära, teine kord peale mitmendat proovimist ja kogemusi otsustasin oodata, kuna pätid end ise sodiks sõidavad - aega selles sõidus ei jookse.

Ka foorumites nõustutakse peaaegu ühehäälselt, et parim tier 4 auto on Lotus Elise, mõni ütleb isegi, et ka tier 3 saab pähe. Tõesti, kolmanda taseme tuuninguga Elise tippkiirus on 283 km/h, ehkki "see sitt" Nissan, mis mängu algul käes on, on kiiruse - 293 km/h - põhjal parem, seda siis ka kolmanda taseme tuuninguga.

Kui Joonas ütles, et politsei sillalt järgi ei hüppa, tähendas see siiski seda, et ta oli leidnud mängu peaaegu ainsa silla, millelt järgi ei hüpata. Ka tavalised linnavõmmid hüppavad siiski järgi, ei ole veel sattunud proovima, kas ka Porsche'd sellelt võlusillalt järgi ei hüppa, kuigi ei peaks ju hüppama.

Väga loll asi, mida teha, on politsei läheduses kõrge kuumuseleveliga auto mingi madala leveliga auto vastu vahetada, sest ega võmmiporsched imeväega võmmi-tavaautdeks muutu! Samas, lollus, õigemini veidrus, on ka nendepoolne. Mul vist vedas, aga oli missioon võmmide eest põgeneda, kümme sekundit pärast algust jäi mulle sappa vaid üks vilkurimees, kes keeras millegipärast sirgel otsa ringi ja ma sain põgenema.

Võmmide omavaheline raadioside on vahel päris naljakas, aga kõige naljakamad on ootamatud asjad. Täiesti ootamatu, aga mulle juba Hot Pursuit kahest tuttav on see, kui politsei paneb käna ja ütleb visual contact broken või I don't see him. Mille peale mängu tegijad aga tulnud on ja mida oli tõesti vaimukas kuulda, oli see, kui state police teatas: Federal units, draw back, we can handle this, siis pani käna ja ütles: I'm sorry, come back, we need you!.

Tegelikult kaldun ma vist Porsche'le eelistama Lamborghini't, jutt siis teise tasandi autodest, see, et maksimaaltuuninguga on Porsche kiirem, on nii naeruväärne argument, sest 360 km/h ja 357 km/h on nüüd jõle vahe küll, aga Lamboga sain ma tehtud mingi sõidu, mida ma oma mälu järgi Porsche'ga ei saanud. Lambo, nagu ma juba ütlesin, lendab käes ja nagu Elise'gi, on Lambo pööramine peaaegu petmine. Las gaas lahti ja keera. Ei pidureid, ei käsa. Ning ma tegin alles viimaseid missioone Audi R-kaheksaga, nii et Lamboga venitasin ilusti peaaegu lõpuni välja.

Pealegi, kui su roolikuti tase on juba vähemalt 12, hakkab sul tulema pikkade sirgetega sõite, mida saab ka muidugi pärast uuesti sõita, kus sa võid päris pikalt sõita tippkiirusega. Aga ilgelt nõme checkpoint on see, kus on küll pikad sirged ja igakord jääb paarkümmend sekundit varuaega, aga sel pikal rajal - 12 checkpoint'i - on just lõpus rasked asjad.

Lisaks võlusillale, mis Joonas avastas ja mille kohta oli kuskil saidil viidatud - staadiumi sild, kui ma ei eksi - on Loojangu Küngastes üks salatee, mille algus ja lõpp on õhus, nii et sinna saab ainult suure kiirusega hüpates ja vastane järgi ei hüpanud. Nüüdseks on kinnitatud, et politsei ka ei hüppa.

Mul vedas, et ostsin uue arvuti just enne mängu väljatulekut; ma tean, et paljud kiruvad, et selle mängimiseks on vaja väga võimast arvutit. Aga ka minul jookseb mäng kinni. Nimelt on autole küll lahe panna mitu vinüüli peale ja neid venitada ja värki, kuid arvuti jaoks on juba paar vinüüli korraga palju. Lõpuks jookseb ta lihtsalt kinni. Seega, jumal tänatud, et ma ei ole tuunimishaige pubekas. Enamus autosid on mul vinüülivabad või siis selle unikaalse triibuga.

Hüppekaamera puhul on jama ka see, et see segab oluliselt photo mode'is piltide tegemist - hüppepilte saab teha ainult kas enne kaameravaate tuleku ilmumist kiiresti reageerides või siis, kui auto hakkab juba maanduma ja pilt ei tule enam nii lahe.

Kaamerast rääkides - Tomb Raider'i kaameratöö sakib kohati, Prince of Persia kaameratöö sakib kohati... Tegelikult iga uuema aja mängu kaamera sakib, ma mõtlen 3D mänge. Ka NFSUC ei ole see kõige täiuslikum. Sõidan harilikult esiotsa kaameraga, kuna tagavaatega on autot raskem kontrollida. Kui aga pätte rammima peab, on tagakaamerast rohkem kasu. Esimene gäng kinni püüda on lihtne, teine aga raskem, sest neil on superautod (noh, pooltel ehk siis kahel) ja nad on kavalad, st keeravad vahepeal ringi ja nii. Et siis, kui sina koha peal keerled, ei jõua kaamera nii kiirelt järgi ja segadus on majas. Muide, nende kuradi efektivideote pärat magasin esimene kord pöörde maha ja kaotasin.

Juhuslikult oli mul tol hetkel käes Audi R8 ja kogemus loeb ka midagi - persse see madalam tippkiirus, manööverdada ta oskab!

Muide, mu tippkiirus mängus on 730 km/h, ehkki tegelt see oli mängu bug. Ja garaazi mahub 31 autot. Piltide ja autode listi jaoks eraldi sissekanded.

Toimetus 4: Väärt video. Ja see salatee, millest juba rääkisin, võimaldab seda, et kuna politsei sinna järgi ei hüppa, siis seal teejupi keskel seistes politsei ei näe sind ja kõik on okei. Ja kui ka helikopter tuleb, siis ta seisab või tiirutab abitult õhus. Kuid kui ka sina seisad, võitegi te nii ootama jääda. Liigu natuke ja varsti saab kopteril kütus otsa - jah, kui sa ei liigu, siis millegipärast ei jõua arvutile kohale, et kopteril on piiratud kütus.

Politsei teeb ka sellist nalja, et kui sa seisad keset teed, siis vahel nad ei pidurda ja sõidavad sulle tagant sisse, mispeale nad "märkavad" sind.

No comments: