Tuesday 2 March 2010

Tolmuimeja ja saiapäts

Tähelepanelike maitseretseptoritega inimesed on ehk täheldanud, et restoranides automaadist lastav Coca-Cola ja pudelites müüdav Coca-Cola on veidi erineva maitsega, pudelikoka kasuks. Ei mäleta kust, aga olin kuulnud, et automaadikokat valmistatakse pulbrist. Kui meil sellest juttu oli, naeris mu sõber otse loomulikult mu kõva häälega välja, kuna talle meeldib, kui ma eksin.

Eile jõin kodus automaadikokat ja küsisin siis Ralfilt, mis tema sellest arvab. Tal töötab ema vist kuskil toitlustuses, igatahes lubas uurida. Kuna ta ema tuleb aga alles õhtul, uurisin natuke vikit. Vikipeedia ütleb, et The Coca-Cola Company müüb firmadele kontsentraati, mida vee ja magustajatega segada. On öeldud, et see hõlmab nii villijaid kui ka restorane, kuid kas kontsentraat on siirup või pulber, seda ei selgu. Pulber oleks transporditavuse koha pealt ökonoomsem ning kuigi enamus joogikontsentraate, mida olen näinud, on siiski vedelal kujul, on ju ka olemas näiteks puljongikuubikud.

Käisin täna Hesburgeris ja küsisin, mis kujul on kontsentraat, mis neil automaadis on. Tema vastas, et vedelik. Huvitav on aga ikkagi see, et kui mõlemad tehakse vedelikust, siis miks automaadikoka on nii teistsuguse maitsega? Ralfi ema arvas ka, et ilmselt on veega segatav kontsentraat, mis pole aga pulber.

Muidugi olen sattunud jooma ka automaadikoka maitsega pudelikokat. Ma tean, et paljud ei pruugi vahet teha ja ma ei oska seda vahet ka seletada, kuid automaadikoka on kuidagi selline... metalne. Kuigi paljud tõstavad nüüd sõrme püsti ja ütlevad kavala ilmega: Ahhaa!, siis, kuigi automaadikoka tuleb metalltorust, siis, kas te olete kindlad, et villimistehases ei ole metalltorusid või automaadi metalltorus pole mingit puhastavat filtrit?

Igatahes fakt on see, et minujaoks on pudelikoka ja automaadikoka erineva maitsega. Ja mul on vahel hakanud automaadikokast paha, pudeliomast mitte kunagi.

Juhul kui see aitab, ütlen, et automaadikokat võiks kirjeldada ka sõnadega steriilne või keemiline.

No comments: